شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 355754
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
حجت الاسلام نقی باقری - شاهین دژ

حوزه/ امام جمعه شاهین دژ گفت: عوامل بسیاری سبب بروز مشکلات در امر ازدواج شده ولی اختلاف طبقاتی در جامعه و چشم و هم چشمی را می توان از مهم ترین این عوامل عنوان کرد.

حجت الاسلام نقی باقری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اهمیت تسهیل شرایط ازدواج جوانان اظهارداشت: بسیاری از روابط بین جوانان از روی احساسات بوده و آن ها به اصول  و چارچوب های اصلی برای ازدواج توجهی نمی کنند.

وی افزود: دین اسلام به هیچ عنوان روابط دختر و پسر را منع نکرده و به شناخت قبل از این سنت خیر تاکید داشته است ولی این روابط باید مطابق با موازین شرعی و باورهای اسلامی باشد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به افزایش سطح تحصیلات در جامعه و آثار آن بر روی ازدواج تصریح کرد: متاسفانه در جامعه کنونی با افزایش سطح سواد بین جوانان، افراد به بهانه داشتن تحصیلات بالاتر به نظرات والدین خود توجه نکرده و قبل از مشورت با بزرگان برای زندگی و آینده خود تصمیم می گیرند.

وی با بیان اینکه امر تحصیل و اشتغال نباید مانع از تحقق امر ازدواج شود، افزود: تصمیم گیری های بدون مشورت جوانان در زندگی بخصوص در امر ازدواج سبب بروز مشکلات بسیار زیادی در زندگی زناشویی شده و افراد را در معرض طلاق قرار می دهد بنابراین مشورت کردن با بزرگان و پدر و مادر به عنوان هدایتگران زندگی فرزندان بسیار موثر است.

امام جمعه شاهین دژ خاطر نشان کرد:  انتخاب همسر آینده از فضاهای مجازی توصیه نمی شود، چرا که بسیاری از افرادی که از این طریق با یکدیگر آشنا شده اند، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی طلاق گرفته و زندگی خود را تباه می کنند.

وی گفت : توجه به نظرات والدین و مشورت با بزرگان در انتخاب همسر آینده می تواند نقش مهمی در پایه گذاری یک زندگی ساده و پایبند به اصول اسلامی ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha