جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه / در راستای تبیین نقش علما، روحانیون و شخصیت ها در تاریخ انقلاب اسلامی، خاطرات آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در قالب تاریخ شفاهی گردآوری و تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، محمدصادق کوچک‌زاده ، رئیس حوزه هنری استان یزد، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به پیگیری، چاپ و انتشار کتاب خاطرات آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: این نهاد در راستای تبیین نقش علما، روحانیون و شخصیت ها در تاریخ انقلاب اسلامی، خاطرات آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد را در قالب تاریخ شفاهی گردآوری و تدوین می کند.

وی افزود: این کتاب در دو جلد توسط محمد قاسمی پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان های حوزه هنری کشور تدوین و به نگارش درخواهدآمد.

سرپرست حوزه هنری یزد با بیان این که هماهنگی های لازم برای ثبت خاطرات آیت الله ناصری انجام شده، اظهار داشت: وی یکی از شخصیت های مطرح در انقلاب اسلامی هستند که انتشار خاطراتشان علاوه بر ایجاد منبعی برای پژوهشگران، محققان، نویسندگان و علاقه مندان، موجب آشنایی نسل امروز و آینده با وقایع و رویدادهای انقلاب اسلامی خواهد شد.

کوچک زاده ادامه داد: آیت الله ناصری از نزدیک در جریان شکل گیری انقلاب و رخدادها و جریانات آن بوده و ناگفته های زیادی دارند که برای تاریخ انقلاب اسلامی ارزشمند است.

وی با اشاره به این که تاریخ شفاهی نقطه آغاز تاریخ مکتوب و مصور است افزود: این مجموعه به بررسی ابعاد زندگی و مبارزات آیت الله ناصری، همراهی ایشان با امام خمینی (ره) در سال های مبارزه با رژیم ستمشاهی و همچنین رویدادها و اتفاقات پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد.

وی در مورد اقدام حوزه هنری برای ثبت خاطرات افراد از وقایع مهم نظیر دفاع مقدس اظهار داشت: در حال حاضر اولویت حوزه هنری یزد، ثبت وقایع تاریخی و رویدادهای مهم است که در این زمینه اقدام به ثبت خاطرات از «حادثه طبس»، «تسخیر ساواک در یزد» و «ماجرای ۱۵ خرداد یزد» هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha