یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 355926
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
استقبال مردم دزفول از کاروان شهدا

حوزه/ شهرستان دزفول، شهر مقاومت و پایداری، پس از گذشت چندین سال از دفاع مقدس، بار دیگر با ورود کاروان حامل شهدای گمنام و غواص کربلایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مردم شهید پرور دزفول که در طول هشت سال دفاع مقدس پیکرهای مطهر دو هزار و هفتصد شهید گلگون کفن این شهر را بر دوش خود حمل کرده و به خاک سپرده اند، اینک پس از گذشت سالها از آن دوران بار دیگر با ورود کاروان حامل شهدای گمنام و غواص با استقبالی حماسی فضای شهر دزفول را عطر آگین و کربلایی کردند.

استقبال مردم دزفول از کاروان شهدا در مسیر خیابان امام خمینی(ره) به سمت مصلای جمعه این شهرستان به حدی بود که این کاروان به دلیل ازدحام جمعیت استقبال کننده، بارها در طول مسیر متوقف شد.

همچنین در مسیر کاروان، امام جمعه دزفول، روحانیان، مسئولان واقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان به گرمی از شهدا استتقبال کردند.

بر اساس این گزارش، برپایی چندین ایستگاه صلواتی در مسیر تشییع پیکر شهدا و ثبت دل نوشته مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از دیگر حاشیه های آیین تشییع پیکرهای شهدا در دزفول بود.

اما معنوی ترین بخش این مراسم، حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در آیین تشییع پیکر شهدا در دزفول بود که شور و حال خاصی به مراسم بخشید.

مردم دزفول پس از توقف خودروهای حامل پیکرهای مطهر شهدای غواص در مقابل مصلای امام علی (ع) پیکرهای این شهدا را بر روی دوش خود به سالن مصلا منتقل کرده و به سوگواری پرداختند.

در میان کاروان حامل پیکرهای مطهر ۳۷ شهید دوران دفاع مقدس یکی از شهدای دزفول به نام «شهید عبدالامیر رمی» مشاهده می شد که انبوه جمعیت در محل زندگی شهید در میدان حاج مرادی و نزدیک مسجد صاحب الزمان جنوبی به اوج خود رسید.

همچنین در مراسمی که در مصلای امام علی(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد پس از قرائت زیارت عاشورا و نوحه خوانی و سینه زنی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی در سخنانی به تجلیل از شهدا پرداخت.

لازم به ذکر است، پیکرهای مطهر ۳۷ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس قرار است در طول هفته جاری در ۱۱ شهر خوزستان تشییع و ۱۶ تن از آنها در اهواز به خاک سپرده می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha