جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 352496
۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
شهدای غواص

حوزه/ اندکی وبگردی با شهدا در سایت‌های خبری و مشاهده جنجال‌های موهن و گاه موهم رسانه‌ای که در پی بسیاری از آن‌ها قهقه مستانه دشمنان را می‌شود شنید.

 تِکتِک عقربه ساعت تاریخ، گذشت بیش از ربع قرن از پایان جنگ تحمیلی را نشان میدهد، سالیان درازی که  بسیاری از حوادث تاریخی را در خود هضم کرد، اما امروز فرهنگ فاخر دفاع مقدس هنوز برای ما زنده است و هر روز زندهتر میشود و این در حالی است که حوادث جنگها همیشه توأم با خاطرات تلخی میباشد که مردم در کشورهای مختلف تمایلی به مرور آنها ندارند و میخواهند جنگ را فقط در موزههای تاریخی ببینند.

در مناظره فرهنگ ملل از این منظر، پویایی اسلام و مذهب شیعه را به وضوح میتوان دید، زیرا شهیدان را زندگان جاویدی میداند که به مقام لقاء الهی و عند ربهم یرزقون، رسیدهاند، و اینگونه است که آنچه در طول سالهای پس از جنگ تاکنون دیدهایم، نه فقط حیات معنوی آنان، بلکه احیاگری آنها نسبت باور مردم به ارزشها و اصول انقلاب و نظام اسلامی نیز هست، حقیقت آن است اگر خدمت شهدا به انقلاب، پس از شهادتشان نبود، ما این شور و نشاط مواج را در مردم جهت حفظ و نگهداری میراث بزرگ امام قدس‌سره نمیدیدیم.

کاروان شهدا بسان سیلی زلال، سواحل دلهای طیفهای مختلف مردم را از غبار قدمت انقلاب و ارزشها میشوید و آنها را سیراب میکند و اینگونه طراوت و شادابی را به بدنه جامعه باز میگرداند و ماندگار میسازد.

و اینک در آستانه فصل بندگی خدا، رمضان، تشییع شهدای غواصشهدای غریب و مظلوم غواص به فرمایش مقام معظم رهبری به موقع به یاری ما آمدند و یاد و خاطره انقلاب، جنگ و آموزههای امام را زنده کردند و مردم نیز با بارش اشک تماشایی محبت خود پاسخی شایان به بازگشت شمیم شهیدان بیتن به وطن دادند.

آنچه در میان هیاهوی این مراسم کمنظیر یا از منظری بینظیر، بسیار به چشم میآید تنوع صنفی و فرهنگی شرکتکنندگان است که از همه اقشار، سنین و افکاری که در دایره خودیها میگنجند، برای نظام و ارزشها آمده بودند و این امر شگفتی ویژه رسانهای دنیا را برانگیخت. لیک نکتهای که شاید بهعنوان پیام شهدا باید از زبان حال آنان شنید آن است که ما، مردم را با همین تنوعی که در این تشییع شکوهمند آمده بودند باید با محوریت اصول انقلاب حفظ کنیم، نکند حاشیههای سیاسی ما، متن را به حاشیه ببرد و فروع ما، اصول را تحتالشعاع قرار دهد.

اندکی وبگردی با شهدا در سایتهای خبری و مشاهده جنجالهای موهن و گاه موهم رسانهای که در پی بسیاری از آنها قهقه مستانه دشمنان را میشود شنید، شهیدان را از ما دلآزرده میکند، اگر این سربازان فداکار امام قدس‌سره، زبان قال داشتند از ما سؤال میکردند که در سال همدلی و همزبانی، آنهم در شرایط سخت و سنگین بینالمللی، حاشیهسازی وسیع و متقابل رسانهای جناحها و افراد، حتی در مراسم آسمانی تشییع غواصان شهید، حاکی از عدم کیاست سیاسی در پاسداشت اصول نیست؟!

سروش کلام وحی الهی را باید شنید که «ولاتکونوا کالذین تفرّقواواختلفوا» (آلعمران/10۵) و نیز وصیت نبوی را باید به جان خرید که «الجماعة رحمة والفرقه عذاب» (نهجالفصاحه/ح1323) و اگر این دو سخن حکمتنشان را نشنیدیم، اختلاف و عذاب، ما را به انتظار خواهند نشست.

چرا برخی بیمحابا بدون نگاه به اهمیت استراتژیک وحدت که مقام معظم رهبری امسال تأکید ویژه بر آن داشتند، هنجارشکنی میکنند و آب به آسیاب دشمن میریزند؟ بیاییم با درسآموزی از شهدا که همه وجودشان را برای ارزشهایشان دادند، جایگاههای گذرای حزبی، جناحی و اجتماعی را موجب تضعیف انقلاب، این میراث شهیدان مظلوم و غریب غواص نسازیم و چون آن آسمانیان، یاران با وفایی برای انقلاب و نظام مقدس اسلامی باشیم و بمانیم.

انشاءالله

حسن مولایی

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha