پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 347449
۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
همدلی دولت و ملت

حوزه/ پیش‌اندیشی رویدادهای کلان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و...، ایجاد آمادگی و استقبال از آن‌ها را در پی دارد و این امر شاخصه آینده‌نگری در راهبری شایسته جامعه است.

نگاه به تناسب مناسبت‌های سال‌های پیشین و نام‌های آن‌ها، تدبیری فرهنگی را به ما می‌نماید که با بررسی و رصد نیازهای هر سال، نامی برای آن انتخاب شده تا به‌عنوان راهنما، شاخصی جهت تدوین و تنظیم برنامه‌ها و رخدادهای فردی و اجتماعی شناخته شود؛ گاه این نام‌ها به دنبال انگیزشی نسبت به معروفی است که کمرنگ شده و گاه تحذیری جهت پرهیز از منکری که در شرف آن هستیم و گاه هر دو.

و اینک در سال 1394 که اتفاقات بزرگ بینالمللی و داخلی در ساحات سیاسی، فرهنگی و... رقم خواهد خورد، ما اگر با اشراف و آشنایی به گستره اثرگذاری هریک از گزینه‌های متنوع این رویدادها، با بصیرتی بایسته به استقبال آن‌ها برویم، سالی پربرکت را إن‌شاءالله برای اسلام و انقلاب و مردم خواهیم داشت و اگر با تغافل نسبت به رویدادهای پیشرو و نام سال که با تأمل و تدبر حکمتنشان انتخاب شده، این سال را نیز بگذرانیم، شاید شاهد ضررهای جبرانناپذیری در عرصه‌های گوناگون باشیم.

مذاکرات تعیین‌کننده هسته‌ای ایران با 1+5، فراگیر شدن شعله‌های نبرد خودخواسته در کشورهای اسلامی و انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، برخی از رخدادهایی است که در سال جاری دیده میشود و هریک از آن‌ها بر ضرورت همدلی و همزبانی ملت و دولت تأکید دارد.

نمی‌توان انکار کرد که در سال‌های اخیر مشاجرات نامطلوب افراد، احزاب و جناح‌ها که در بسیاری از مواقع به رسانه‌ها کشیده می‌شد، خسارات زیادی به کشور وارد نموده است، شدت این ضایعه را آنگاه بهتر میتوان دانست و دید که درگیری‌های لفظی به اوج میرسد و هر یک از طرفین تنها در فکر پیروزی بر طرف مقابل است و بدین‌روی شاهد بیان مطالب گفتی، نگفتنی، طبقه‌بندی‌شده، مشکوک و مشتبه در این مخامصات خودساخته می‌شویم.

بیتردید نامگذاری سال جدید با توجه به شرایط پیش‌گفته، نشان از درایت و زمان‌شناسی رهبر معظم انقلاب و آسیب‌شناسی سال‌های پیشین و نیازهای سال جاری دارد؛ بر این اساس بایسته است که مدیران ارشد کشور با تدبیر فضای رسانه‌ای کشور که بسیاری از ویروس‌های مخرب در آنجا تولید، تکثیر و تصدیر میشود، از این منکر بزرگ پیشگیری کنند و آحاد مردم و شخصیتهای حقیقی و حقوقی نیز با تدبر در کلام امیرالمؤمنین(ع) «إنّ یدالله علی الجماعة و ایاکم و الفرقة» (نهج‌البلاغه فیض/ص383/127) که حمایت و عنایت الهی را توأم با همراهی همه آحاد جامعه دانسته و ما را از تفرقه برحذر داشتهاند، سالی سرشار از همدلی و همزبانی و همه شایستگی‌های اخلاقی را رقم زنند. 

إن‌شاءالله

حسن مولایی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha