دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خالد الملا

حوزه/ باید متوجه اولویت های خود باشیم و بدانیم که اکنون در حال جنگی سرنوشت ساز با تروریست های داعش و مقابله با توطئه های پیش روی عراق هستیم...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد الملا رئیس جمعیت علمای عراق با صدور بیانیه ای تاکید کرد: توصیه ها و رهنمودهای مرجعیت در زمینه اصلاحات سیاسی بسیار به موقع بود و کاملا با خواسته های تظاهرات کنندگان عراقی همخوانی دارد.

وی افزود: مشکل عراق در زمینه خدمات رسانی نیست، بلکه عراق از مشکلات امنیتی، سیاسی، اقتصادی و غیره رنج می برد و فساد در تمام بخش های دولتی ریشه دوانده به گونه ای که مشکلات متعددی را پدید آورده و موجب کندی حرکت کشور و روند سازندگی و پیشرفت شده است.

الملا گفت: مشکلات امروز عراق مربوط به نخست وزیر کنونی عراق نیست، بلکه مشکلاتی است که از تمام نظام های سیاسی گذشته و احزاب و جریان های سیاسی پس از سرنگونی نظام سابق برجای مانده است.

وی افزود: البته ما باید متوجه اولویت های خود باشیم و بدانیم که اکنون در حال جنگی سرنوشت ساز با تروریست های داعش و مقابله با توطئه های پیش روی عراق هستیم و نباید فراموش کنیم که قهرمانان و دلاوران بسیج مردمی و نیروهای امنیتی جبهه های نبرد با داعش نیازمند حمایت از خود و خانواده های خود هستند.

رئیس جمعیت علمای عراق گفتک در مرحله کنونی بهترین کار تهیه برنامه ای اصلاحی است تا طبق آن وزرا و مسئولان مقصر و متهم به فساد در زمینه برق و خدمات رسانی بازخواست شوند و افراد شایسته جایگزین آنها شوند و امتیازات ناعادلانه ای که به افراد داده شده لغو شود تا مردم آرام شوند و پیامی مثبت و امیدوار کننده از سوی مسئولان دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در این شرایط باید مسالمت آمیز بودن تظاهرات مردمی حفظ شود و هیچ گونه زیانی به دارایی های عمومی و خصوصی کشور وارد نشود و همه مراقب باشند از چهارچوب نظام خارج نشوند و متعرض نیروهای امنیتی نشوند و نیروهای امنیتی نیز باید انضباط خود را حفظ کنند و از تظاهرات کنندگان محافظت کنند تا مورد سوء استفاده فرصت جویان واقع نشوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha