دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: باید اصلاحات با هدایت آیت الله العظمی سیستانی و اراده که حیدر العبادی در برنامه های خود دارد به خوبی صورت گیرد و ملت عراق سال های خوبی بعد از نتایج این اصلاحات داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امروز در دیدار با سفیر عراق که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با ابراز خرسندی از روابط خوب دو کشور ایران و عراق اظهار داشت: امروز به برکت عتبات عالیات و نجف اشرف در عراق و مضجع شریف امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) در ایران، معنویت و هدیه الهی نصیب ما شده که متحد و همدل باشیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که از سوی گروهای تروریستی بر مردم عراق تحمیل می شود ابزار داشت: امروز علی رغم این مشکلات، با وجود اراده طرفین در حفظ وحدت  شاهد ارتباط خوب میان ملت ایران و عراق هستیم.

تولیت آستانه حضرت معصومه(س) با بیان این که مردم ایران عاشق و علاقه مند به زیارت عتبات هستند گفت: همچنین مردم عراق نیز علاقه مند به زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران هستند و امروز شاهد هستیم که جمعیت کثیری از شیعیان مسلمان از مرزها عبور کرده و به ایران می آیند و باید شکرگزار این مسئله باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی بر لزوم افزایش تسهیلات برای زائرین دو کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم توطئه ها ی دشمنان به خودشان بازگردد و مردم عراق از این محنت آزاد گردند و ارتباطات ایران و عراق بیشتر و بهتر شود.

وی همچنین بر لزوم تداوم اصلاحات در عراق تاکید داشت و بیان کرد: امیدواریم این اصلاحات با هدایت آیت الله العظمی سیستانی و اراده که حیدر العبادی در برنامه های خود دارد به خوبی صورت گیرد و ملت عراق سال های خوبی بعد از نتایج این اصلاحات داشته باشند.

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(ع) از مصادیق خوب میان عراق و ایران را در مراسم اربعین عنوان و اظهار داشت: مسئله در سال گذشته نشان دهنده حکم همجواری و همراهی دو ملت ایران و عراق بود که این زیارت عظیم برای دشمنان گران تمام شد و امیدواریم در سال جاری امکانات مناسبی برای بازگشت زائرین نیز فراهم شود

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به همکاری های منطقه ای ایران و عراق از گذشته تا به امروز، اظهار داشت: منافع دشمنان در تفرقه و اختلاف افکنی بین مسلمین صورت می گیرد و به همین دلیل آنها برای از بین بردن وحدت و همدلی ملت ایران و عراق تلاش می کنند اما با درایت علما و مسئولان این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به شکل گیری جبهه حق و باطل نسبت به ارتباط ایران و عراق، گفت: منادیان حق همواره از وحدت حمایت می کنند اما پیروان باطل به دنبال اختلاف افکنی و تقابل هستند.

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) با اذعان به اینکه جبهه باطل در سال های گذشته در اختلاف افکنی به موفقیت های ناپایداری دست یافته بود، ابراز داشت: الحمدالله با تلاش و درایت علما و هوشیاری مسئولان و مردم جبهه حق بر باطل پیروز گشت و مردم پیرامون محور وحدت گردهم آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: وقتی باطل عرصه را در دست داشت، مرجعیت شیعه به دلیل عدم ارتباط با ملت عراق در انزوا بود اما با درایت و همت و تلاش علما به خصوص امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و حضرت آیت الله العظمی سیستانی در عراق و همراهی مسئولان شاهد یکی از پرافتخارترین دوران تعامل میان دو کشور ایران و عراق هستیم.

313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha