دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام یوسفی مقدم

حوزه/ مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات گفت: عصمت دارای مراتبی است و ما مدعی عصمتی که برای ائمه(ع) و انبیا است برای حضرت معصومه(س) نمی‌شویم، بلکه حضرت دارای مرتبه‌ای از عصمت است که از وجود پدر بزرگوارشان و امام رضا(ع) کسب کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) گفت: حضرت معصومه از بانوان بسیار بزرگ جهان اسلام به حساب می‌آید و بین اندیشمندان شیعه و سنی به عنوان یکی از بانوان بزرگ و فرهیخته و دانشمند شناخته می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت معصومه(ص) این است که آن حضرت حداقل 17 سال از عمر خویش را در کنار امام رضا(ع) سپری کردند و آثار تربیتی  که امام می‌تواند بر انسان بگذارد در حضرت معصومه (س) محقق شده است.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات با بیان اینکه روایات قابل توجه ای از امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام صادق(ع) در مورد حضرت معصومه(س) داریم گفت: امام رضا(ع) مردم را به زیارت قبر معصومه(س) در قم سفارش کرده‌اند و برای زائرین حضرت بهشت را وعده داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای حضرت معصومه (س) لقب‌های بسیاری گفته شده است تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین لقب‌های ایشان معصومه است که به این لقب نیز شناخته می‌شوند و به معنای بانویی است که از گناه پاک است و به گناه آلوده نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم به ویژگی عصمت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: عصمت دارای مراتبی است و ما مدعی عصمتی که برای ائمه(ع) و انبیا است برای حضرت معصومه(س) نمی‌شویم، بلکه حضرت دارای مرتبه‌ای از عصمت است که از وجود پدر بزرگوارشان و امام رضا(ع) کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه صدیقه یکی دیگر از صفات حضرت معصومه(س) است عنوان کرد: صدیقه به معنای خانمی است که آنچه می‌گوید راست و صدق کلام دارد و گفته می‌شود که حضرت کسی بود که از راستی و از حق دفاع می‌کرد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات با اشاره به اینکه یکی از بارزترین ویژگی‌های حضرت ایستادگی در برابر فتنه واقفیه بود گفت: دشمنان نمی‌خواستند که امام رضا(ع) را به عنوان امام بپذیرند و حضرت معصومه(س) در برابر آنها ایستاد و حق را گفت و آنچه را که صدق کلام است برای مردم بیان کرد.

وی ابراز داشت: حضرت معصومه(س) کریمه اهل‌بیت(ع) هستند و او را به همین نام می‌شناسند و به آن جهت است که انسان‌ها اگر به در خانه او روند دست خالی بر نمی گردند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم به صفت حمیده حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: حمیده به معنای ستایش شده است و حضرت معصومه از آن جهت که مورد ستایش انسان‌های بزرگی مانند امام جواد(ع)، امام رضا(ع)، امام صادق(ع) و بزرگان دینی ما هستند به صفت حمیده شناخته می‌شوند و جایگاه بسیار والایی دارند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha