شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/دیدار معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با مراجع و علما

حوزه / عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسئله‌ی توافق نه تنها یک بازخورد داخلی در کشور ما داشته است بلکه در سطح بین الملل، جامعه مسلمین و کل مردم دنیا، حقّانیت اسلام و شیعه را اثبات کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله محمد جواد فاضل صبح امروز در دیدار با تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) گفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که ایران قدرتمند و هوشمند است.

وی با اشاره به اینکه کاری که در این دو سال در بحث انرژی هسته ای انجام شد، از برجسته‌ترین نقاط عطف انقلاب است بیان کرد: با این جدّیتی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در گفتگو ها داشتند، انسان متوجه می‌شد این توافق به نتیجه‌ می‌رسد،  بنده نیز معتقد بودم این مذاکرات به یک نتیجه‌ای می‌رسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: البته روشن است خط مقدم این جریان وزارت خارجه و تیم قوی مذاکره کننده بود ولی با همکاری مجلس، نهادهای مختلف و در رأس همه رهبر معظم انقلاب که با درایت، تدبیر هوشمندانه و تذکرات به موقع این مذاکرات به ثمر نشست.

وی ادامه داد: ما خوشحالیم آنچه که مقصود نظر مقام معظم رهبری هست در این مذاکرات انجام شد و این نقطه‌ برجسته‌ ای در کارنامه دولت است، چرا که در مسیر منطبق با نظر رهبری حرکت می کند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه توافق هسته ای واقعاً جهاد فی سبیل الله بود ابراز داشت: شما در میدان سخت و سنگینی قرار داشتید، از یک طرف رعایت خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی، اعتبار نظام و مردم و همچنین از طرف دیگر تلاش قدرت‌های بزرگ دنیا برای امتیازگیری و توقف برنامه هسته‌ای ایران مطرح بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق جهاد « کلمة حقٍّ عند امامٍ جائر» است گفت: شما حق مطلب مردم و نظام ما را در مقابل جائرترین افراد روزگار و نهادهای بین المللی که برای حمایت از ظلم درست شده بیان کردید و ما به سهم خودمان تشکر می‌کنیم و می‌دانم که بسیاری از علما، بزرگان، مراجع، همه از این توافق خوشحالند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این توافق موجب عزت برای کل مسلمان‌ها در دنیا شد گفت: توافق هسته ای آرامشی بین‌المللی ایجاد کرد چرا که اگر این توافق حاصل نمی‌شد آسیب‌ها و تبعات سوئی برای جامعه جهانی داشت و ضرر آن فقط متوجه ایران نبود.

وی با اشاره به اینکه غربی ها می خواهند واژه مسلمان را با واژه‌ی تروریست مساوی قرار دهند گفت: اسرائیل و آمریکا با به وجود آوردن قضایای برج‌های دوقلو و بن‌لادن می‌خواستند بگویند مسلمان یعنی تروریست و دنبال این بودند که واژه مسلمان را با واژه تروریست مساوی قرار دهند اما این مذاکرات تمام نقشه‌های آنها را نقش برآب نموده و اثبات کرد که اسلام و خصوصاً مکتب شیعه، مکتب اهل‌بیت(ع) و نظام جمهوری اسلامی، پیرو عقل و منطق هستند، نه جنگ و خشونت.

آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: این مذاکرات بی‌اعتباری حرف های آمریکایی‌ها را اثبات کرد، چراکه دولت‌های سابق آنها می‌گفتند ایران محور تروریسم و شرارت بوده، با مذاکرات تمام این قضایا نقش برآب شد و توطئه اسلام‌هراسی و ایران هراسی نیز از بین رفت.

وی با بیان اینکه مسئله‌ توافق نه تنها بازخورد داخلی در کشور ما داشت، بلکه در سطح بین المللی نیز، حقّانیت اسلام و شیعه را برای تمام مردم جهان اثبات کرد گفت: با این شرایط نباید خرده گرفت که در یک جایی شما تنزّل کردید؛ به قول شما توافق به معنای بده و بستان است، آدم باید در یک جا تنزل و البته یک جا هم تفوق پیدا کند این امری طبیعی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز امیدواری برای حل شدن سایر مسایل گفت: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که ایران قدرتمند و هوشمند بوده، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی و علمیِ قوی دارد که پشتوانه همه آنها هم دین و مردم می باشد، لذا دیگر نمی‌توانند بر ایران تسلط پیدا کنند.

وی تصریح کرد: دنیای استکبار به دنبال دشمنی است، آمریکا تلاش می‌کند هر مقدار که بتواند در ایران نفوذ پیدا کند، ولی مهم این است که خودشان به این نتیجه رسیدند امکان تسلط بر ایران از بین رفته و اگر ذره‌ای احتمال تسلط بر ایران برای آنها وجود داشت هیچ امتیازی در این مذاکرات نمی‌دادند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه باید کاری کنیم که آقایی خودمان را تا حفظ کنیم، اظهار کرد: آنها به دنبال حفظ سلطه خودشان هستند به حول و قوه الهی به برکت انقلاب ، مردم و مسئولین ایران سیادت جهانی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: واقعاً احساس می‌شد که این تیم خالصانه کار می‌کند، وقتی آقای ظریف و همکارانشان به زیارت عاشورا پیدا می‌کنند و در مجالس دینی حاضر شده، از مردم هم درخواست دعا می‌کنند، پیداست که در این جمع اخلاص حاکم بوده است و برای موفقیت‌های بعدی این نعمت را قدر بدانید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران هنوز علنی است افزود: اگر موجودیت رژیم غاصب اسرائیل را هم قبول کنیم، غیر از این دو کشور چرا با دیگر کشورهای جهان نباید ارتباط نداشته باشیم؟ چرا یک ایرانی که ارتباطات علمی، اقتصادی یا خانوادگی با اروپا دارد برای دریافت ویزا، باید مشکلات زیادی را تحمل کند تا به کشور مورد نظرش سفر کند.

با عدم رابطه می توان به منافع ملی در جهان دست پیدا کرد و درست نیست که بگوئیم زمانی این طور بوده و حالا هم همان دشمنی و عدم ارتباط را داشته باشیم.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: از این جمله آقای لاریجانی خوشحال شدم که به وزیر خارجه انگلیس گفت " انگلیس باید رفتار خودش را تغییر دهد" آیا این عزت نیست، امروز وزیر خارجه‌ انگلیس به کشور ما بیاید و یک مسئول عالی‌رتبه ما صریحاً به او بگوید باید نسبت به گذشته اظهار ندامت و پشیمانی کنید.

وی ادامه داد: آنها هم تلویحاً این را قبول کردند، بالأخره دنیا عظمت ایران و نظام اسلامی را قبول کرده بنابراین باید از این عظمت به نفع مردم استفاده کنیم، مردمی که طی سی و چند سال گذشته همیشه همراه و همگام انقلاب و آرمان های نظام اسلامی بوده اند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در آخر باید این توافق برکات بین‌المللی فراوانی داشته و انشاء الله برکات داخلی نیز دارد. مجلس و شورای عالی امنیت نیز با روح برجام موافق‌اند، اما اگر بخواهند در جزئیات دقت بیشتری کنند، خوب است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha