جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهرداد بذرپاش

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی، در آمریکا دعوا بین جمهوری خواه ها و دموکرات هاست و اوباما به مذاکره و توافق با ایران برای انتخابات آتی نیازمند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش همدلی و هم زبانی که با حضور دانشجویان، اساتید و کارشناسان فرهنگی، در اهواز برگزار شد، ولایت پذیری و قدم نهادن در مسیر ولایت را از عوامل ماندگاری در تاریخ برشمرد و گفت: انسان با بصیرت کسی است که در زمان و در موقع حساس، امام و ولی خود را تنها نگذارد.

وی با بیان این که تاریخ نشان داد که در کربلا کسانی که به موقع امام خود را یاری کردند، بسیار اندک بودند، اظهار داشت: امروزه ملت ایران در شرایطی حساس قرار دارد و از زمین و هوا در شرایط نبرد با دشمن است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: فعالیت صدها شبکه ماهواره، تحریم های سنگین اقتصادی و ناامنی های موجود در کشورهای همسایه ایران گواه بر شرایط حساس و مهم کشور است.

بذرپاش با بیان این که فشارهای سنگین اقتصادی بر روسیه سبب شد اوضاع برای مردم آن کشور ملال آور شود، گفت: ایران سه نسل مورد شدیدترین تحریم ها قرار گرفت، اما مقاومت کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که از سال ۸۴ به بعد پیشرفت بسیاری در زمینه هسته ای حاصل شد، تحریم ها علیه ایران را ظالمانه خواند و گفت: خاویر سولانا در سال ۸۷ پس از سفر به ایران، طرحی با نام انجماد دو طرفه را مطرح کرد، در قالب این طرح تحریم ها به صورت کامل لغو می شد.

وی با اشاره به این که اوباما پس از فتنه 88 گفت«حکومت ایران مشروعیت ندارد»، از این رو به افزایش تحریم ها روی آوردند تا از لحاظ معیشتی عرصه را بر مردم تنگ کنند، ابراز داشت: تحریم هایی که علیه ملت ایران وضع شد غیرقانونی، ناجوانمردانه و یک طرفه بود، حتی مراحل قانونی که باید در سازمان ملل را طی کند را نیز سپری نکرد.

بذرپاش با تاکید بر این که در برهه کنونی در آمریکا دعوا بین جمهوری خواه ها و دموکرات هاست و اوباما به توافق با ایران برای انتخابات آتی نیازمند است، افزود: تاریخ در آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تکیه بر ظرفیت های داخلی، تصریح کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری باید بر توان داخلی تکیه کرد و با اقتدار و عزت در مقابل دنیای استکبار ایستاد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به قتل عام مردم یمن از سوی آل سعود و سکوت شورای امنیت و سازمان ملل، گفت: اگر اقتدار و شجاعت ملت ایران نبود، داعش امروز در خیابان های اهواز مانور می داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha