چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام مهاجرنیا

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه گفت: داعش باید توسط نخبگان ریشه‌یابی شده و ریشه‌های آن به صورت گسترده در بین کشورهای منطقه افشا شود تا همه کشورها برای مقابله با آن به پا خیزند.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه داعش تفکر صرفاً امروزی نیست و آن را نمی‌توان یک پدیده مدرن نامید اظهارداشت: داعش پدیده‌ای است که ریشه کج فهمی علمی دارد و نسبت به برخی از آموزه‌ها از ابتدا نوعی برجستگی در بین این گروه‌ها بوده و بر آن نیز تأکید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در دوره اخیر سرچشمه و آبشخور فکری داعش به وهابیت برمی‌گردد تصریح کرد: به این دلیل که این گروه در تاریخ زندگی نمی‌کنند در طول تاریخ انحرافات فکری بسیاری داشته‌اند و برخلاف اهل سنت که به مصلحت‌ها توجه می‌کنند داعشی‌ها نه اهل مصلحت هستند و نه دوست و دشمن را می‌شناسند و کافی است که کسی آنها را شارژ کند و مسلمان کشی راه می‌اندازند.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به اینکه داعش تاکنون در مقابل صهیونیست‌ها قرار نگرفته اند افزود: امروز داعش مهم‌ترین جریان در عالم اسلام است که آلت دست بیگانگان قرار گرفته است و با شارژی که توسط بیگانگان می‌شوند مسلمان کشی به راه می‌اندازند، آن هم تنها مسلمانانی که در مقابل اسرائیل ایستاده‌اند.

وی بیان کرد: داعش یک جریان فکری رها شده در تاریخ معاصر است که بر هیچ مبنای امروزی‌ای بنا نشده‌اند، بلکه با بازگشت به سنت گذشته اسلحه دست گرفته و هر کس را می‌خواهند می‌کشند.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجرنیا ابراز داشت: با توجه به اینکه ملیت‌های مختلفی در داعش حضور دارند اکنون دارای اختلافات فکری بسیاری هستند و عملاً به مبانی اولیه نیز پایبند نیستند و به رفتارها و فتواهایی دست می‌زنند که خود اهل سنت نیز آنها را تکفیر می‌کند.

وی با بیان اینکه باید به صورت قاطع با تروریست مقابله کرد گفت: تروریست یک رفتار کوری است که نه منطقی بر آن حاکم است و نه عقلانیتی در پشت آن قرار دارد و نمی‌توانیم با آنها گفتگو کنیم بلکه باید با آنها به طور قاطع رفتار کرده و ریشه آنها را بخشکانیم.

مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به اینکه برای نابودی داعش یک همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی لازم است ادامه داد: باید داعش توسط نخبگان ریشه‌یابی شده و ریشه‌های آن به صورت گسترده در بین کشورهای منطقه افشا شود تا همه کشورها برای مقابله با آن به پا خیزند.

وی بیان کرد: متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی در دست کشورهایی قرار دارد که خود آنها را شارژ می‌کنند و عملاً نمی‌توانیم به آنها امیدی داشته باشیم و باید خود مسلمانان دست به کار شوند و در مقابل این جریان بایستند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha