شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

تربیت مربی نهج البلاغه

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم از آغاز نخستین دوره «تربیت مربی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه» در قم به مدت ۵ روز خبر داد.

حجت الاسلام  فرهاد عباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت دو کتاب شریف « نهج البلاغه» و « صحیفه سجادیه» در اعتقادات و تفکرات شیعه و اندیشه های انسانی و اسلامی، با عنایت به رسالت حوزه های علمیه مبنی بر ترویج بنیادین آموزه ها و ارزشهای اسلام ناب، مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه با همکاری انجمن حدیث حوزه و جامعه فرهنگی قرآنی عصر اقدام به برگزاری دوره تربیت مربی این دو کتاب شریف را برپا کردند.

وی برپایی این دوره را در دو مرحله عنوان کرد و افزود: در مرحله نخست 200 نفر از طلاب شش استان پس  از رعایت شرایط حداقلی و خاص از تحصیلات برای مدت 5 روز برای پشت سرگذاشتن این دوره 40 ساعته در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم گردهم آمدند.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: این دوره آموزشی شامل 70 ساعت آموزش می شودکه 40 ساعت آن مربوط به دوره نخست و مابقی در دوره دوم که دو ماه دیگر برگزار خواهد شد، اختصاص دارد.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه علمیه قم با بیان اینکه در طول این 5 روز، چهار کلاس 50 نفره در دو موضوع کامل مجزا نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تشکیل خواهد شد، اظهارداشت: هدف عالی این دوره تربیت مربیانی است که بتوانند در بازگشت به مناطق خود، در نهادها و مجامع عمومی مروّج معارف و محتوای این کتب شریف باشند.

وی گفت: برای فهم بهتر این کتب ، کلاس هایی با موضوعات تاریخ امام سجاد(ع) و امام علی(ع)، کتاب شناسی ایشان برگزار می شود.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: روزانه 5 کلاس و یک نشست علمی و دو برنانه بصیرت افزایی و آشنایی با معارف انقلاب اسلامی به طور منظم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در صدد هستیم با برگزاری این دوره در طول سال و دعوت از طلاب همه استان ها، نهج البلاغه و صحیفه را از مظلومیت خارج کنیم و به صحنه اصلی زندگی مردم بازگردانیم.

وی تاکید کرد: حضور در مراکز فرهنگی و علمی، دیدار با بزرگان و اساتید حوزه های علمیه از جمله دیگر برنامه های جانبی این دوره می باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha