پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعامل این نهاد مهم حوزوی با علمای بلاد را بسیار سازنده و اثرگذار خواند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در حاشیه اجلاسیه هفتم منطقه ای جامعه مدرسین حوزه، در ساری، در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین، اظهار داشت: اقدام جامعه مدرسین در راستای ارتباط با علمای بلاد، کاری شایسته و مهم است.

وی ادامه داد: در سال های اولیه برگزاری اجلاسیه های جامعه مدرسین، علمای بلاد در قم حضور می یافتند، ولی در سال های اخیر، اعضای جامعه مدرسین با حضور در مناطق و استان ها، ضمن دیدار با علمای بلاد، در جریان های مسائل منطقه ای قرار می گیرند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: تعامل دو سویه بین جامعه مدرسین و علمای بلاد، این نهاد را در عرصه سیاستگذاری و تبیین راهکارهای برون رفت از مشکلات و آسیب ها بسیار موفق کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم ادامه داد: با توجه به این که جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه از سوی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، امور سیاستگذاری و برنامه های کلان حوزه را بر عهده گرفته اند، لذا ارتباط تنگاتنگ با علمای بلاد باعث ایجاد شناخت عمیق از مناطق و مشکلات کشور شده و جامعه مدرسین را در رسیدن به اهداف کلان و برنامه ریزی و سیاست گذاری های مهم یاری کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در پایان افزود: امیدواریم اجلاسیه هفتم منطقه ای نیز بخشی از مباحث موجود در منطقه را مورد واکاوی قرار داده و راهکارهای برون رفت از مشکلات و همچنین ایجاد فضای مناسب برای رشد فرهنگ دینی و توسعه حوزه های علمیه را هموار نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha