سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام علیرضا 
ایمانی

حوزه/ معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر این که تقریب به معنای کوتاه آمدن از اصول نیست، گفت: تنازل در مقابل تقریب قرار دارد و به معنی کوتاه آمدن از مبانی اعتقادی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ایمانی، در نشست علمی "مذاهب اسلامی تقریب یا تخریب"، مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره)، با طرح سئوالاتی گفت: آیا مذاهب و فرقه‌های کلامی می توانند به هم نزدیک شوند؟ و یا این که همدیگر را تخریب کنند؟ و آیا تخریب امر سیاسی است؟ همچنین حرکت سیاسی تاکتیکی موقت است یا این که تقریب امری دینی و استراتژیک است؟

وی با بیان این که تقریب به معنای کوتاه آمدن از اصول نیست، افزود: تنازل در مقابل تقریب قرار دارد، یعنی کوتاه آمدن از مبانی اعتقادی مانند این که فرقه‌های اسلامی مظاهر مختص به خود را حذف کنند، مثلا شیعه عاشورا را تعطیل کند و... .

حجت الاسلام و المسلمین ایمانی در ادامه افزود: تقریب یعنی امت اسلامی مختصات و مشترکانی دارند که می توانند با تکیه بر آن ها به وحدت برسند و در مقابل دشمنان بایستند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان با تأکید به این که در طول تاریخ هر گروهی به تقریب عمل کرده، برنده بوده، گفت: تشیع امر به تقریب شده، لذا در طول تاریخ همیشه تقریب به نفع شیعه بوده است.313/38

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha