یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محرومیت ۲۳ هزار کودک یتیم غزه در پی تحریم حماس

حوزه/ درپی تحریم جنبش حماس توسط اسرائیل و مسدود کردن حساب های بانکی و دارایی های این جنبش، ارتباط بسیاری از سازمان های خیریه با کودکان یتیم و خانواده های محروم غزه قطع شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از electronicintifada.net، تصمیم اسرائیل مبنی بر ممنوعیت فعالیت شاخه شمالی جنبش اسلامی و مسدود کردن حساب‌های بانکی و دارایی‌های آن‌ها منجر به قطع ارتباط بسیاری از سازمان‌های خیریه شد و کمک‌های مردمی جمع شده توسط سازمان‌های خیریه‌ای که عملکردشان متکی به این سازمان سیاسی بوده کاملا قطع شده است. در این میان نزدیک به 23 هراز کودک یتیم و خانواده‌های محروم غزه که هیچ نان آوری ندارند، بیش از گذشته با بضاعت مالی روبرو هستند.

برای مثال، صباح بریس، بیوه 47 ساله و مادر 6 کودک یتیم است. این خانواده در خان یونس در جنوب نوار غزه زندگی می‌کنند و در 4 سال گذشته، با کمک‌های گروه‌‌های خیریه جنبش اسلامی زندگی خود را می‌گرداندند که ممنوعیت فعالیت جنبش، این کمک‌های خیریه را به طور کامل قطع کردند.

در غزه این فعالیت به عهده بنیاد امداد فلسطین است. انتصار ابوموسی، نماینده بنیاد در خان یونس به خبرنگاران گفت: مردم بی‌بضاعت و محروم فلسطین دیگر کمک‌های مالی دریافت نمی‌کنند و همین منجر به نگرانی‌های زیادی شده است.

آن‌ها همچنین به بیمارستان‌ها کمک‌های امدادی می‌رساندند. اما در ماه گذشته صهیونیست‌ها اجازه ورود کالاها به فلسطین اشغالی را نداده‌اند. ابوموسی در این باره گفت: سازمان خیریه ما سه کامیون تجهیزات پزشکی آماده کرده ولی اجازه ورود به غزه داده نمی‌شود. اسرائیل هیچ اهمیتی به درمان پزشکی برای بیمارستان‌های غزه نمی‌دهد.

این گروه همچنین به پناهجویان سوریه و فلسطین کمک رسانی می‌کردند. اقدام اسرائیل در ممنوعیت فعالیت جنبش اسلامی منجر به واکنش رهبران و گروه‌های فلسطینی و تظاهرات هزاران نفر در شهرهای غزه، وست بانک از جمله نابلوس و رام الله شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha