جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ملکدار

حوزه/ ساختار کلی تشکیل معاونت در استانها به تصویب رسید و در هر استان معاونت امور طلاب مستقلی خواهد داشت.

به گزارش خبر گزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمود ملکدار امروز در هفتمین همایش معاونین امور طلاب و دانش آموختگان استان ها که در ساختمان معاونت اداری مالی  حوزه در قم برگزارشد، به روایتی از حضرت امام جواد(ع) اشاره و  با بیان  این که خدمت به حوزه های علمیه  و طلاب، خدمت به حضرت ولی عصر(ع) است، اظهار داشت: اگر انبیاء(ع) امروز حضور داشتند و می خواستند خدمتی به جامعه اسلامی کنند، حتما از طریق حوزه فعالیت خود را آغاز می کردند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه ادامه داد:  با وجود همه مشکلات در مسائل  مختلف، بیانات ائمه(ع) انسان را دلگرم به فعالیت و خدمت رسانی بهتر به حوزه ها می کند.

وی گفت: حوزه های علمیه افتخاری برای جهان اسلام است و دارای ریشه عمیق، کهن و با سابقه تاریخی در اسلام می باشند و این سابقه طولانی و با ارزش را  در هیچ مرکز علمی و غیر علمی در کشور و جهان نمی شود، پیدا کرد .

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار با بیان این که این ویژگی حتی سفیران خارجی  را هم به تعجب واداشته و لب به  اعتراف گشوده اند،گفت: یکی از فعالیت دانشگاه های بزرگ دنیا این است که برای خود یک سابقه تاریخی درست کنند، ولی تا کنون نتواسته اند به این ارزش برسند، اما حوزه علمیه جهان تشیع دارای چنین سابقه با ارزشی است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان به جامعیت حوزه  در همه زمینه ها  اشاره کرد و بیان داشت: اگر بخواهیم فقط کتابهای عالمان دین را در موضوعات مختلف احصا کنیم،  در این عرصه  عاجز خواهیم ماند.

مردم روحانیت را تکیه گاه خود می دانند

 وی گفت: حوزه از نهادهای خاص در خدمت رسانی به مردم  است و روحانیت در متن مردم و با آنان در مسائل مختلف اخلاقی و علمی  همراه بوده و با وجود انواع تبلیغات سوء، علیه این نهاد مقدس، ولی مردم تکیه گاه و  پایگاه مهم خود را روحانیت می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار با بیان این که حوزه،  برای این خدمت رسانی، انتظاری از مردم ندارد، گفت: روحانیت در همه حال همانند سابق در طول دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس،  آماده خدمت رسانی و جان فشانی  به جامعه اسلامی است.

 وی با اشاره به این که مسؤلین باید خود  را در خدمت رسانی به حوزه به روز  کرده و مطابق با زمان هماهنگ کنند، افزود: یکی از مهمترین  محورهای خدمت رسانی  آشنایی با  ابزار و نحوه بهتر در این عرصه است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان با بیان این که ساختار کلی در معاونت در استانها به تصویب رسید و ابلاغ شده، ادامه داد: در این تصویب، قرار شد در هر استانی معاونت امور طلاب مستقلی تشکیل شود  و این تلاش ها  تا کنون مثمرثمر بوده است.

نظام جامعه امور طلاب و دانش آموختگان تصویب می شود

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار از تصویب  نظام جامعه امور طلاب و دانش آموختگان در آینده ای نزدیک در این معاونت برای فعالیت بهتر در این عرصه خبر داد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه ادامه داد: مرکز آموزشی مهارتی و مدیریتی از جمله مسائل مهمی بود که در این معاونت با وجود همه موانع در مرکزمدیریت راه اندازی شد و دارای ده سر فصل است و در حال حاضر هم مشغول خدمت رسانی به  طلاب شاغل می باشد و حتی در بعضی استانها  هم کلاس های آن به اجرا در آمده است. 

وی افزود: نظام جامعه آموزش تبلیغ و پژوهش و تهذیب  هم  از جمله نظام هایی بود که در کنار نظام جامعه امور طلاب و دانش آموختگان در مرکز مدیریت شکل گرفته است.  

 حجت الاسلام و المسلمین ملکدار اظهار داشت: تا کنون سند، اهداف و سیاست چشم انداز این معاونت ابلاغ شد و این سند با پشتوانه  محکم در حوزها است و هدف اصلی این نظام آموزشی برنامه ریزی بهتر برای آینده حوزه ها است.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha