چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: روحانیت به عنوان خاستگاه اصلی و عقبه اسلامیت نظام، هیچ گاه از ابتدای انقلاب، سهم جداگانه‌ای برای خود نخواسته است، اما نباید از حداقل‌های زندگی شهروندی محروم باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین ربانی، امروز در نشستی با سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس، در شیراز با بیان این که استقلال کشور در گرو ایمان مردم است و در جایی که مردم با انگیزه ایمانی پیش آمده‌اند از استقلال کشور بهتر دفاع کرده اند، گفت: ایمان مردم در دوران دفاع مقدس به میدان آمد و صدام بعثی و تمام کشورهایی که از او حمایت می‌کردند را مأیوس و ناکام گذاشت و امروز نیز وقتی یک مسئله ملی پیش می‌آید مردم در صحنه هستند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که روحانیت خاستگاه اصلی و عقبه اسلامیت نظام و از عوامل اصلی ارتقاء سلامت دینی در کشور است، افزود: آثار تبلیغ روحانیون در مساجد و مناطق مختلف کشور کاملاً محسوس است.

وی ادامه داد: هر جا عالم با دیانت و فعالی وجود دارد و دل‌های مردم را روشن می‌کند، آن محیط سالم‌تر است و جایی که از حضور روحانی محروم باشد آثار خود را در افزایش ناهنجاری‌ها نشان داده است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه روحانیت نقش اساسی در ارتقا فرهنگ و کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه دارد، تصریح کرد: روحانیت هیچ گاه از ابتدای انقلاب سهم جداگانه‌ای برای خود نخواسته است، اما نباید از حداقل‌های زندگی شهروندی محروم باشد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات و طلاب و روحانیون تحت پوشش این مرکز، گفت: تمام طلاب و روحانیون سراسر کشور، اعم از برادران، خواهران، اهل سنت و غیر ایرانی تحت پوشش مرکز خدمات قرار دارند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان کرد: جامعه هدف ما در کشور، طلبه‌هایی هستند که در جایی استخدام نیستند و به امور روحانیت مانند تحصیل، تدریس و تبلیغ می‌پردازند، مرکز خدمات حداقل معیشت و حقوق شهروندی را برای آنها پیگیری می‌کند، روحانیونی هم که در ارگانی استخدام هستند، تحت پوشش مرکز قرار نمی‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی ادامه داد: بیمه تأمین اجتماعی یکی از مواردی است که تمامی اقشار کشور از آن برخوردار هستند، ولی روحانیون تا چند سال گذشته از این خدمت حداقلی محروم بودند.

وی به سفر استانی به استان فارس اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی، گروه‌های اعزامی مرکز خدمات، تمامی مدارس علمیه سطح کشور را مورد بازدید قرار می‌دهند و از نزدیک با طلاب، اساتید و مدیران ارتباط برقرار کرده، ضمن بررسی مشکلات آنها از ممتازین تحصیلی تجلیل می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: از روز شنبه شش گروه از مرکز خدمات تمام مدارس علمیه شیعه و سنی استان فارس را بازدید کرده‌اند که این بازدید‌ها تأثیر زیادی در ایجاد انگیزه و تقویت روحیه طلاب استان دارد.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha