یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
استاد هادوی تهرانی

حوزه/ عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تأکید کرد: برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی حقیقتا نیازمند همکاری، همدلی و اراده قوی از سوی آحاد ملت از مسئول گرفته تا غیر مسئول هستیم تا با ایجاد زمینه تحقق آن شاهد نظام کار آمد و مؤثر در همه زمینه ها باشیم.

استاد مهدی هادوی تهرانی، درگفتگو با خبر نگار خبرگزاری«حوزه»، به شعار سال رهبری انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل، اشاره کرد و­گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی در واقع اساسی ترین محور برای­ حل مشکلات و معضلات کشور و شاید بتوان گفت حتی در بُعد فرامنطقه ای است.

رئیس مؤسسه رواق حکمت بیان داشت: اقتصاد مقاومتی بر پایه های استوار است و باید سعی شود از سوی مسئولین ذیربط اقدامات عملی که رهبر انقلاب تاکید فراوان برآ ن دارند به مرحله عمل و اجرا گذاشته شود تا هر چه زودتر شاهد پویایی اقتصاد شویم.

وی افزود: سخنان رهبر انقلاب در مشهد مقدس نشان از این حقیقت است که باید کار اجرایی و عملی در مسئله اقتصاد صورت گیرد و باید این نگاه در دولت تقویت و اجرایی شود و برای تحقق عملی آن همه توان خود را بکار گیرند تا به سرانجام مطلوبی برسد.

استاد هادوی تهرانی اظهارداشت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، امنیت اقتصادی است، در حال حاضر کشور و نظام از امنیت قابل توجه ای  برای سرمایه گذاری برخوردار است و این امنیت قابل مقایسه با سایر­کشورهای دیگر نیست و امنیت زیر بنای اقتصاد کشور است و می تواند انگیزه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در کشور بیشتر کند.

استاد حوزه بیان داشت: در این عرصه نقش دو قوه مقننه و قضائیه برای نظارت بر کارکردها و عملکرد درکنار قوه مجریه برای اجرایی و عملیاتی­ کردن طرح های اقتصاد مقاومتی بی تاثیر نخواهد بود.

رئیس مؤسسه رواق حکمت افزود:­ نظارت برکارکردها و عملکرد نهادها را می توان به عنوان یکی از شاخصه ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد، این نظارت می تواند از سوی دستگاه های مسؤل انجام شود تا قوانین اثر خود را داشته باشد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تأکید کرد: برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی حقیقتا نیازمند همکاری، همدلی و اراده قوی از سوی آحاد ملت از مسئول گرفته تا غیر مسئول هستیم تا با ایجاد زمینه تحقق آن شاهد نظام کار آمد و مؤثر در همه زمینه ها باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: در سال گذشته در پرتو رهنمودهای رهبر انقلاب برجام در کشور اتفاق افتاد و مقدمه ای برای سرمایه گذاری خارجیها در کشور شد و امیدواریم هر چه زودتر شاهد تحقق شعار امسال در کشور باشیم.

انتهای پیام:40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha