یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هادوی تهرانی

حوزه/ شکل گیری فردی همچون ترامپ در جوامع غربی محصول آزادی بدون آزادگی و در بند شیطان بودن می باشد که به قدرت رسیدن وی زمینه ای برای فروپاشی غرب می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» استاد هادوی تهرانی در جلسه تفسیر سوره حج که در مسجد مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) برگزار شد، با بیان این که آزادی زمانی محقق می شود که با آزادگی همراه باشد ابراز داشت: آزادی اگر منهای آزادگی باشد، نه تنها مفید واقع نمی شود، بلکه موجب خسران خواهد شد به این صورت که انسان را گرفتار شیاطین و هوای نفاسی می کند و موجب توسعه گمراهی و غفلت می شود، همانطور که غرب در آن گرفتار شده است.

این استاد حوزه  با اشاره به وضعیت فرهنگی جوامع غربی ابراز داشت: امروز جوامع غربی به گونه ای شده است که خانواده و انسان در آن جایگاهی ندارند، مرزها و حدودها موجب آشفتگی ضد اخلاقی قرار  گرفته اند و مردم غافل از حقایق به سبب وجود ابزارهای ضد فرهنگی هستند، لذا آزادی که در بند شیطان باشد موجب خاموش ساختن فطرت و گمراه ساختن از حقیقت وجودی می شود.

وی در ادامه افزود: جهان امروز بیش از هر زمان به دین نیاز دارد و امروز رهبران دینی غرب  دوری جوامع انسانی از آنها به ناتوانی خود دریافته اند و در آینده نزدیک دوری مردم از رهبران سیاسی نیز رخ می دهد.

استاد هادوی تهرانی در پایان با نقد فضای حاکم بر سیاست آمریکا ابراز داشت: امروزه دولتمردان آمریکایی نگران هستند که ترامپ با عقاید خشونت آمیز که مخالف پیمان ها و نظام های اجتماعی و بین المللی است به حکومت برسد تا زمینه ای برای فروپاشی غرب شود ، شکل گیری فردی همچون ترامپ در جوامع غربی محصول آزادی بدون آزادگی و در بند شیطان بودن می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت:ماه رمضان ماه خدا است که در آن فرصت های زیادی به در اختیار  بندگان خود  قرار داده است تا بتوانند روزنه ای به عالم بالا پیدا کنند و ارتباط خویش ر ا با خداوند که منشاء خیرات و برکات است مستحکم نمایند.

استاد هادوی  ابراز داشت: ما در طول زندگی خود نیازمند مبداء هستی بخش هستیم تا ما را یاری کند به این دلیل باید با چشم بینا به حقایق قرآن نگاه کنیم تا بتوانیم از آن بهره ببریم، لذا باید با استفاده از فرصت های این ماه نورانیت قرآن را بهتر درک کنیم.

استاد حوزه با بیان تفسیر آیات ابتدایی سوره حج اظهار داشت: خداوند سوره حج را با قیامت و رخدادهای آن اغاز می کند و تلنگری به انسان می زند تا از خواب غفلت بیدار شود و همچنین از عنوان رب برای تمامی افراد چه مسلمان و غیر مسلمان استفاده می کند، چرا که رب به معنی آن چیزی است که تربیت می کند و در مقام ربوبیت الهی است به این صورت که اگر در طول زندگی خود دقت داشته باشیم و کمی به عقب برگردیم ربوبیت الهی بر ما آشکار می شود که خداوند از ما چه دستگیری ها و نعمت های  ارزانی داشته است.

استاد هادوی تهرانی گفت: آدمی باید رعایت حقوق ربّ را داشته باشد و ترس از خدا یعنی رعایت مرزها و محدودیت های که خداوند برای ما ترسیم کرده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha