پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوی حجت الاسلام غلامرضا معصومی نیا

حوزه/ حجت الاسلام معصومی نیا با اشاره به کم رنگ شدن نقش پدران امروزی در تربیت فرزندان، گفت: زنجیره عاطفی خانواده که بر اثر تعامل اعضای خانواده باید ایجاد شود، با غیبت‌های مکرر پدران دچار نقض شده و بحران فاصله بین نسل ها براثر کمبود گفتمان مناسب و مداوم بین والدین و فرزندان روی می دهد.

حجت الاسلام غلامرضا معصومی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به جایگاه پدر در اسلام، اظهار داشت: بي ترديد منزلت پدر در پيشگاه پروردگار بسیار بالاست، تا جايي که پیامبراکرم(ص) فرمودند: «پدر ميان بهشت است اگر خواهي آن را نگهدار و اگر خواهي آن را ضايع دار» اين بدان معناست که رسيدن به تبلور لطف الهي در گرو رضايت پدر است.

وی افزود: بر فرزند واجب است که به غير از موضوع شرک به خداوند، در اطاعت از فرامين پدر کوشا باشد و بي منت و بي حساب لطف خود را شامل "ولي" خود کند جايگاه والدين تا جايي است که حتي فرزند نمي تواند پدر و مادر کافرش را وادار به اطاعت از خداوند کند.

رئیس تبلیغات اسلامی خوی با اشاره به وظایف یک پدر نمونه، تصریح کرد: پدر نمونه پدری است که افزون بر آموزش اخلاق و رفتار پسندیده به فرزندان بتواند روزی خانواده اش را نیز از راه حلال به دست آورد، چرا که روزی حلال در سرنوشت فرزندان بسیار موثر است، اگر دعایی را که فرزندان می‌کنند، برآورده شود تا حد زیادی در اثر همین روزی حلالی است که پدر برایشان آورده است.

حجت الاسلام معصومی نیا با اشاره به کم رنگ شدن نقش پدران امروزی در تربیت فرزندان، افزود: زنجیره عاطفی خانواده که بر اثر تعامل اعضای خانواده باید ایجاد شود، با غیبت‌های مکرر پدر دچار نقض شده و بحران فاصله بین نسل ها براثر کمبود گفتمان مناسب و مداوم بین والدین و فرزندان روی می دهد.

وی افزود: در بحران نسلی، پدرها زبان پسرها و مادران زبان دختران را نمی‌فهمند و نظام ارزشی، دیدگاه و نگرش  آن‌ها به زندگی متفاوت خواهد بود، لذا بهره گیری از منبع عظیم تربیت دینی و الگو برداری از زندگی ائمه اطهار(ع) موجب استحکام بنیان خانواده شده و تربیت فرزندان را در چارچوب تربیت اسلامی تکامل می بخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha