جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شاکری معاون المصطفی

حوزه / نشست هم اندیشی شاعران المصطفی(ص) در اتاق جلسات اداره کل فرهنگی جامعه المصطفی(ص)، با حضور شاعرانی از ملیت های مختلف برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شاکری معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص)، در ابتدای این نشست هم اندیشی با اشاره به اهمیت برگزاری این محافل ابراز داشت: حضور دانش آموختگان شاعر المصطفی(ص) در این نوع برنامه ها نشان از علاقه و جدیت در عرصه شعر می باشد.

وی در ادامه با بیان رسالت تبلیغی طلاب ابراز داشت: قرآن اصل و اساس دین مبین اسلام می باشد و همواره به عنوان منبع معرفتی اصیل و آنچه که خداوند رهنمون می سازد در قالب وحی الهی نازل شده؛ لذا بسیار خوب است که با بهره یری از مفاهیم و معانی قران کریم به سراغ شعر رفته چرا که گاهی با خواندن اشعاری که از پرتو نورانی این کتاب اسمانی الهام گرفته ارتباط بهتری با مخاطب می توان برقرار کرد.

معاون فرهنگی تربیتی المصطفی(ص) در ادامه اظهار داشت: دو محور در هدایت و تبلیغ معارف اهل بیت (علیهم السلام) بسیار موثر می باشد اولی قرآن کریم و دیگری ذوق و الهامی است که خداوند به افرادی می دهد تا بتوانند با آن ذوق سلیم قرآن را معنا کنند و به جوامع القاء کند. چرا که شعر رابطه عاطفی بسیار شگفتی با مخاطب ایجاد می کند و راهی ساده برای برقراری ارتباط با خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین شاکری با بیان ضرورت و توجه به مقوله شعر یاد آورشد: اهمیت شعر به آن اندازه است که مقام معظم رهبری با شرکت در این جلسات بصورت متمادی اهمییت و ضرورت آن را توجه می بخشد و همچنین طلبه ها باید علاوه بر توجه به مباحث قرانی قاری و حافظ آن نیز باشند؛ چرا که به عنوان الگو و مبلغین مکتب اهل بیت (علیهم السلام) شناخته می شوند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: شعر دارای محتوایی است که در عرصه های مختلف معنویت را عینی سازی می کند و مفهومی است که سخن خود را در قالب کلمات زیبا بیان می کند، لذا باید در باب شعر مهارت و ذوق لطیف این فرایند را شناسایی و تقویت کنیم و مهارت ها را افزایش دهیم و در صدد ظرفیت شناسی باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین شاکری در پایان ابراز داشت: شعر نماد مقدسی است که امروز به انحراف رفته و دیگر شاهد شعر های با مضمون و معنای اسلامی و دینی نیستیم لذا المصطفی(ص) دنبال معنی محوری دینی و حقیقت اسلامی است تا حقایق را در قالب زیبایی عرضه کند.

گفتنی است، حجت الاسلام حسین مرادی دولت آبادی مدیر کل معاونت فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) با بیا اهداف برگزاری این نشست ابراز داشت:  اهمیت شعر به ان جهت که می تواند پیام اور و سفیر معارف دینی باشد، لذا این معاونت با برگزاری کلاس های آموزشی  برای طلاب شاعر المصطفی(ص) در صدد خروجی محور می باشد.

وی در ادامه افزود: آثار طلاب شاعر با ارزیابی ها و بررسی های علمی در صورت صلاحیت چاپ خواهند شد و همچنینی در این راستا کتاب شعری با تلفیق چند ملیتی چاپ  می شود و همچنین جلسات  نقد شعر در جهت رشد و هم افزایی بنییه شعری خواهیم داشت .

مدیر کل معاونت فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی(ص) در پایان با اشاره به تعریفی از مقوله شعر ابراز داشت: شعر هنر قدسی است که معارف به سبب آن منتقل می شود، چرا که شعر در وجود آدمی بهتر می جوشد و باید دقت داشت که شعر زبان بین المللی است  و نیازمند توجه فرا ملیتی  است و برگزاری این جلسات در تقریب فرهنگی و بین المللی کمک می کند و موجب تکمیل بانک اطلاعاتی شعرا می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha