پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد سعیدی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه گفت: حوزه در تلاش است در کنار علم و تهذیب نسبت به ورزش با نگاهی جدیّ تر بپردازد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدسعیدی در مراسم اختتاحیه دومین المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب حوزه علمیه  که شب گذشته در سالن همایش های مدرسه معصومیه قم برگزار شد اظهارداشت: امروز ورزش امری حیاتی در حوزه های علمیه محسوب می شود و طلبه ای که نسبت به ورزش توجه داشته باشد در پیشرفت های علمی خود موفق تر عمل می کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی ورزش بهترین راه برای مبارزه با تنبلی و بیماری است تصریح کرد: بهترین راه برای مبارزه با سختی‌های زندگی و بهترین پس انداز برای پیری و سالم‌ترین تفریح، ورزش است.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قم بیان کرد: امر به ورزش، امر به معروف است و ورزش نه تنها وقت‌گیر نیست، بلکه وقت ساز است و کسانی که در ورزش‌های سفارش شده دین، گام بردارند در زندگی خود تحول عظیم معنوی را در پیش خواهند داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ورزش عنوان کرد: رهبری می‌فرماید، من همیشه در مورد ورزش قهرمانی گفته‌ام و مهم‌ترین تاثیرش این است که الگویی باشید که همه را به دامنه فرابخواند مثل کسی که در قله قرار می‌گیرد تا مردم به سمت دامنه بیایند، همه به قله نمی‌رسند، اما همه به دامنه می‌آیند.

وی اظهار داشت: اخلاق کامل وقتی است که انسان در همه ابعاد زندگی سعی کند و همان طور که برای تهذیب نفس  سفارش شده برای امر سلامتی بدن نیز سفارش شده است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha