جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جامعة المصطفی

حوزه/ نشست علمی و تخصصی «جامعه المصطفی، نهاد شناختی ارتباط ایران» در موسسه آموزش عالی علوم انسانی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست علمی و تخصصی جامعه المصطفی، نهاد شناختی ارتباط ایران و جهان به همت گروه مطالعات اجتماعی و ارتباطات در اتاق جلسات پژوهشگاه  موسسه آموزش عالی علوم انسانی در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش:  درابتدای این نشست علمی حجت الاسلام حسن یوسف زاده با معرفی المصطفی ابراز داشت:  المصطفی، نهادی بین المللی  و ویژه است که در بعد فرهنگ بین المللی فعالیت می کند.

این پژوهشگر المصطفی در ادامه ابراز داشت: این نهاد آموزشی، جام جهان نمای انقلاب اسلامی است که کلیت انقلاب اسلامی رامعرفی و در مقام نظری و تئوری مهمترین رسانه معرفتی جهان بشمار می رود و فرهنگ ناب اسلام را ترویج می دهد.

وی در پایان ابراز داشت: مسائلی که برای جامعه المصطفی مطرح می شود به عنوان دیگر همزیستی، نظریه امت و امامت، هجرت، عترت، و...می باشد و باید در این عرصه ها دقت و تامل داشت، چرا که پایگاه فرهنگی اصیل جهان اسلام و نهادی شناختی و ارتباطی ایران و جهان به شمار می رود.

گفتنی است: دکتر ابراهیم فیاض در ادامه این نشست علمی با نقد فضای حاکم بر رسانه های جامعه جهانی ابراز داشت: متاسفانه امروزه بسیاری از مطالبی که در رسانه ها ما ارائه می شود، عقیم و همراه با ترس و توهم نسبت به غرب است و به دلیل آن مردم به سمت رسانه های غربی سوق پیدا می کنند.

وی در ادامه افزود: سیستم رسانه ای و دانشی جهان به گونه ای طراحی شده است که سخنان و مطالب غربی را بیان می کنند و هرچه او می خواهد عملی می شود و همچنین زیبا سازی از منظر او است .

استاد  دانشگاه با تعریف دین در جامعه جهانی خاطرنشان ساخت: دین امروزه مرجع تئوری سازی جهان به شمار می رود و به همین جهت به شدت در بعد امنیتی جوامع و حکومت ها قرار گرفته است.

وی در پایان اظهار داشت: امروزه جامعه جهانی در عرصه های  مختلف در حال فروپاشی است؛‌باید پل های ارتباطی داشته باشیم و به جهان عاقلانه تر نگاه کنیم و تسلط غرب را نفی کنیم تا از پیچ تاریخی جهان گذر نمائیم در این صورت است که  در جامعه جهانی موفق خواهیم بود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha