جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام زاهد با اشاره به این که خانواده ها از تربیت و سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته اند، تصریح کرد: باید خانواده ها را با سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزندان به نحو صحیح آشنا کرد.

حجت الاسلام زاهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با تاکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی  اسلامی،گفت: واژه سبک زندگی  به طور کلی ترکیب یافته از آداب و ظرافت در رفتارها و بیان است. سبک زندگی هر فرد به معنای محصول و محلول باورها و ارزش هایی در ذهنش می باشد، که در جامعه اسلامی برگرفته شده از کتاب قرآن است.

وی، زندگی به سبک اسلامی را برپایه خدا محوری عنوان کرد و افزود: شیوه زندگی مسلمان با توجه به  باورها به خصوص باور توحیدی است که نقش اساسی را ایفا می کند، ولی در فرهنگ غرب این گونه نیست و تنها بر پایه مادیات می باشد، لذا مسلمانان باید به نوعی باورهای خود را پررنگ تر سازند و پایبند آن باشند. تا زندگی آن ها به سوی اسلامی و خدایی شدن پیش برود.

مدیر حوزه علمیه آرین شهر خراسان جنوبی، با اشاره به این که خانواده ها از تربیت و سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته اند، تصریح کرد: باید خانواده ها را با سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزندان به نحو صحیح آشنا کرد.

حجت الاسلام زاهد با بیان این که خانواده ها با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی می توانند فرزندان را از گرایش به فرهنگ غرب دور سازند، ابراز داشت:  دشمنان با انجام تبلیغات متنوع و گسترش فرهنگ غرب در بین جوانان، باعث انحراف آنها می شوند، لذا باید جوانان را با حقایق اسلامی آشنا کرد تا بتوانند با شناخت حقیقت ها، از گرایش به فرهنگ غرب خودداری کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان به نقش کلیدی روحانیت در گسترش سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: طلاب و روحانیون با عمل و رفتار خود در بین مردم الگوی مناسبی برای سبک زندگی اسلامی بوده و خواهند بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha