شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسین الدیهی

حوزه/ شیخ حسین الدیهی در مورد پیامدهای تعرض به شیخ عیسی قاسم به نظام بحرین هشدار داد و گفت اگر این کشتی سوراخ شود همه باهم غرق خواهیم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسین الدیهی جانشین دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین روز سه شنبه با صدور بیانیه ای گفت: نظام آل خلیفه  قصد دارد با جنایت های سازمان یافته خود شیعیان را از عرصه بحرین محو کند و در مورد پیامدهای تعرض به شیخ عیسی قاسم هشدار داد و گفت اگر این کشتی سوراخ شود همه باهم غرق خواهیم شد.

وی افزود: نظام آل خلیفه بر استمرار ظلم و ستم و کینه توزی نسبت به شیعیان اصرار دارد و کار به جایی رسیده رسما اعلام می کنند قصد محاکمه شیخ عیسی قاسم را دارند در حالی که می دانند ایشان عمق وجود شیعیان بحرین و ضامن امنیت و ثبات کشور است و این نوع رفتار آنها بیش از هر چیز دیگر نشان دهنده جنونی است که باید جلوی آن گرفته شود چون پیامدهای خوبی برای کشور نخواهد داشت.

الدیهی ادامه داد: کشور مرحله حساسی را در تعامل میان ملت و نظام پشت سر می گذارد و اتفاقات این روزهای بحرین پیام های متعدد و مهمی برای جامعه بین الملل و مؤسسات بین المللی حقوق بشر و دموکراتیک دارد و همه باید بدانند که سرکوب و شکنجه مردم بحرین دیگر بر کسی پوشیده نیست و دروغگویی آل خلیفه بر همگان روشن شده است.

جانشین دبیرکل الوفاق خاطر نشان کرد: تعرض نظام به بزرگ ترین مرجع و عالم دینی بحرین به خاطر ضعف عملکرد جامعه بین الملل و غلبه استبداد در کشور است و منحل کردن الوفاق و مصادره اموال این جمعیت و حمله به شیعیان و تعرض به علما و روحانیون و بازداشت سید مجید المشعل رئیس شورای علمای بحرین و کشتن شهید حسن الحایکی بر اثر شکنجه، همه در همین راستا صورت گرفته است.

وی از مردم بحرین خواست همچنان به تجمع خود در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم ادامه دهند که این یک وظیفه ملی و دینی و دفاع از حرمت اسلام و ارزش های دینی است

الدیهی ادامه داد: نظام هم باید بداند که تنها راه خروج کشور از این بحران، گفتگوی صادقانه و پایان دادن به زبان شکنجه و سرکوب است.

وی تاکید کرد: راه مردم در مطالبه حقوق خود همچنان ادامه دارد و هیچ چیز نمی تواند اراده آنها را در هم بشکند و در عین حال راهی جز تغییر و اصلاح سیاسی و عدالت و کرامت پیش روی نظام نیست و مردم تا رسیدن به این حقوق به انقلاب خود ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha