سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام محمد رضایی _شورای هماهنگی فارس

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: استفاده ازمنبر و محراب و نیز ابزار سنتی برای برقراری ارتباط با مخاطب موثر است، ولی دسترسی به شیوه های نو به ویژه اینترنت و فضای مجازی منطبق با فرهنگ دینی و مذهبی که نیاز مخاطبان جوان را برطرف کنند ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»ازشیراز، حجت الاسلام محمد رضایی ، به مناسبت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: پویایی فقه اسلامی این است که در شرایط خاص زمانی ابزار موسیقی  را حرام دانسته و نیز به فرموده امام راحل دارای حرمت نمی باشد و درفرایند دیگر آن را جایز می دانند.

وی با اشاره به اینکه ابزار تبلیغاتی و فرهنگی نیاز به برنامه ریزی های مدرن که با شرایط زمانی ارتباط داشته باشد دارد، افزود: تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) در12 مردادماه سال 59 با رویکرد فرهنگی و استفاده از ابزار تبلیغاتی روز دنیا در راستای هدایت، مدیریت و نظارت بر مناسبت های دینی و انقلابی تشکیل گردیده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس خاطرنشان کرد: استفاده ازمنبر و محراب و نیز ابزار سنتی برای برقراری ارتباط با مخاطب موثر است ولی دسترسی به شیوه های نو به ویژه اینترنت وفضای مجازی منطبق با فرهنگ دینی و مذهبی که نیاز مخاطبان جوان را برطرف کنند ضروری است.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: در شرایط فعلی بیش از هزار شبکه مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی و دینی را انعکاس می دهند و وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این است که اندیشه های سنتی و پیشرفته را به دور از مسائل خرافی ومتحجرانه درجامعه اسلامی با ابزار روز دنیا بسط وگسترش دهد .

وی با تاکید براینکه اگر نهاد تبلیغاتی شرایط پیرامونی خود را در حوزه فرهنگ نشناسد موفق نمی باشد، گفت: اگر در13 آبان سال 94 شاهد حضور چهار برابری جمعیت نسبت به سال قبل تراز آن بوده ایم به دلیل ارتباط این نهاد مردمی و توجه به خواسته ها و مطالبات با جوانان بوده است.

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دارای 8 ستاد شامل ستاد دهه فجر، انتفاضه ملی مبارزه با استکبار جهانی، روز بصیرت 9 دی، هفته زن، هفت تیر و ستاد برگزاری نماز عیدین فطر و قربان است.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح، صداوسیما، سازمان فرهنگ وارشاد اسلامی، آموزش وپرورش، کمیته امداد امام خمینی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نهاد رهبری در دانشگاه است و مهم ترین ماموریت آن حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha