دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 392534
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
حوزه لرستان

حوزه / سرپرست حوزه علمیه استان لرستان از تحصیل قریب به هزار و ۴۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه  حدود ۲۵۰ طلبه جدیدالورود نیز در سال تحصیلی جدید جذب مدارس علمیه استان خواهند شد افزود:با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی شده است سال تحصیلی حوزه در لرستان ۱۳ شهریور ماه جاری آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در همه مدارس علمیه استان جلسه توجیهی تحصیل در حوزه با حضور طلاب و خانواده های آنها در مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد تصریح کرد:در این جلسه توجیهی چگونگی تحصیل در حوزه ،سیمای کلی حوزه،الزامات طلبگی و نقش اطرافیان در تربیت مبلغانی کارآمد برای خانواده های طلاب تشریح خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۱۲۰ استاد تمام وقت و پاره وقت در مدارس علمیه استان لرستان به آموزش دروس حوزوی به طلاب خدمت می کنند افزود:خوشبختانه مدارس علمیه استان مشکل کمبود استاد ندارند و طلاب در سال تحصیلی جدید تحصیل خود را در مدارس علمیه استان با حضور اساتید آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام موسوی همچنین از رایزنی و موافقت ها برای ارتقاء سطح حوزه در دو مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) ازنا و مهدیه الیگودرز خبر داد و تصریح کرد:طرح احداث مدرسه سفیران هدایت شهرستان نورآباد نیز در دست اقدام است.

وی در پایان با اشاره به اینکه احداث مدرسه علمیه سفیران هدایت نورآباد نیازمند حمایت های خیران است افزود:با فرهنگ سازی در جامعه می توان نسبت به جذب مشارکتهای خیران برای ساخت مکانهای آموزشی حوزه اقدام نمود و روند ساخت مدارس علمیه در استان را نیز شتاب بخشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha