پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام موسوی نسب

حوزه/ معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه این موسسه آغازگر راه تبیین علوم انسانی مبتنی بر اسلام بوده است، گفت: کسانی که از حوزه به تبیین علوم انسانی اسلامی می پردازند، جهاد فکری می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که در سالن همایش این موسسه برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه خداوند به علم آموزان درجاتی اعطا می کند، اظهار داشت: علمی جامع، کامل و وسیع تر از معارف اهل بیت(ع) نیست.   

وی با بیان اینکه باید خدا را برای تحصیل علم اهل بیت(ع) شاکر بود، تصریح کرد: به همه کسانی که در حوزه های علمیه به تحصیل علم می پردازند باید تبریک گفت.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حوزه های علمیه  صدها سال به تحصیل علم می پردازند، ابراز داشت: با حماسه امام خمینی(ره) شاهد تحول و دگرگونی خاصی در حوزه های علمیه بودیم. 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب افزود:  کسانی باید در حوزه های علمیه تربیت شوند و در حوزه های علوم انسانی دنیا نقش آفرین باشند و از موضع اسلام سخن گفته و به مبانی مکاتب فکری مادی گرایی پاسخ گویند.

وی با بیان اینکه این موسسه بخشی از حوزه علمیه است، ابراز داشت: امروز در حوزه های علمیه، کسانی هستند که احساس تکلیف می کنند و این بخش را متکفل هستند.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: افکار و اندیشه های نامناسب و زاویه دار با اسلام در میان جوانان و دانشگاه هایی که از طریق منابع علوم انسانی غربی تغذیه می شوند، رواج یافته است و تربیت یافتگان این مکاتب به گونه دیگری کتاب تدوین می کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نسب تصریح کرد: کسانی که از حوزه به تبیین علوم انسانی اسلامی می پردازند، جهاد فکری می کنند.

وی با بیان اینکه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) آغازگر راه تبیین علوم انسانی مبتنی بر اسلام بوده است، ابراز داشت: این موسسه همان گونه که در اساسنامه آن ثبت شده، یک نهاد حوزوی است.

معاون آموزش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: برنامه های این موسسه، حضور دروس فقه و اصول، برگزاری امتحانات شفاهی و تلبس به لباس روحانیت نشان دهنده حوزوی بودن این موسسه است.  

انتهای پیام/313/33

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha