پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سعید الشهابی

حوزه/ تجدید نظر دیوان عالی بحرین در حکم زندان شیخ علی سلمان و ارجاع پرونده وی به دادگاه استیناف نشانه ای از شکست سیاسی آل خلیفه و آل سعود است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر سعید الشهابی از سران انقلاب بحرین گفت: تجدید نظر دیوان عالی بحرین در حکم زندان شیخ علی سلمان رئیس جمعیت الوفاق و ارجاع پرونده وی به دادگاه استیناف نشانه ای از شکست سیاسی آل خلیفه و آل سعود است به ویژه با توجه به اینکه سعودی ها با پایان دادن تجاوز خود به یمن نیز موافقت کرده اند.

پس از آنکه روز گذشته آمریکا و انگلستان خواستار توقف فوری و بدون شرط جنگ در یمن شدند، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان نیز موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کرد.

شهابی گفت: این برای اولین بار است که آمریکا و انگلستان ترس خود را از جنایت های جنگی عربستان این گونه نشان می دهند و این موضع آمریکا و سعودی ها اعلام شکست سیاسی و روانی به شمار می آید.

دبیرکل جنبش احرار البحرین ادامه داد: آل خلیفه رفته رفته شکست سنگین سیاسی خود را پس از آتش بس یمن احساس می کنند و از این رو دیوان عالی بحرین که وابسته به آل خلیفه است، نیز حکم زندان شیخ علی سلمان را نقض کرده و این موضع آنها نشان می دهد می خواهند تغییر موضع خود را با این تصمیم های قضایی بپوشانند و آنها در مرحله بعدی مجبور خواهند شد از تصمیمات خود در مورد شیخ عیسی قاسم نیز عقب نشیتی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha