چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ازدواج زنان با اسراء فلسطینی همچنان ادامه دارد

حوزه/ از میان ۷ هزار زندانی فلسطینی، بیش از ۴۷۰ تن از آنان به حبس ابد محکوم شده‌اند و زنان مسلمان فلسطینی علی رغم تمام مشکلات، همچنان تمایل به ازدواج با این اسرا دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از المانیتور، علی رغم تمام سختی‌ها و سنگ اندازی‌های اسرائیل، زنان مسلمان همچنان به عقد و ازدواج زندانیان فلسطینی اسیر در بازداشتگاه‌های اسرائیل درمی‌آیند. در حال حاضر نزدیک به 7 هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند که بیش از 470 تن از آنان به حبس ابد محکوم شده‌اند. با وجودی که بیشتر این افراد ازدواج کرده و دارای فرزندانی هستند که بدون پدر، بزرگ می‌شوند، دیگر زندانیان فلسطینی هنگامی ازدواج می‌کنند که در اسارت قرار دارند.

در روز 30 سپتامبر امسال، هبا ایاد 30 ساله از شهر ابودیس با منذر صنوبر 40 ساله از نابلس که درحال حاضر در زندان به سر می‌برد ازدواج کرد. صنوبر در 29 دسامبر 2003 به جرم مشارکت در عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی در انتفاضه دوم به 4 بار حبس ابد محکوم شده است.

ایاد که به مدت 5 سال در مرکز حریت دفاع از آزادی‌ها و حقوق مدنی در رام الله فعالیت داشته یکی از ده‌ها زن مسلمانی است که با زندانیان فلسطینی ازدواج کرده است.

این زوج فلسطینی پس از یک سال و نیم نامزدی، و تکمیل اوراق اداری بالاخره توانستند با کمک کمیته بین المللی صلیب سرخ امضای صنوبر را در سند ازدواج گرفته و رسما به عقد هم درآیند. مشکلات پیش روی این زوج فلسطینی زیاد هستند که نداشتن وقت ملاقات حضوری یکی از سنگ اندازی‌های مقامات رژیم صهیونیستی می‌باشد.

ازدواج از روی عشق و عقیده

ایاد درباره تصمیمش می‌گوید: ازدواج من کاملا از روی عقیده بود و هیچ ارتباطی با دلسوزی نداشت و من از این کار کاملا راضی هستم. ما سازگاری روحی بسیاری با هم دیگر داشته و عاشق هم هستیم. ما عاشق زندگی بوده و به غم و اندوه تن نمی‌دهیم و به همین دلیل امید به زندگی داریم.

ایاد در ادامه گفت: خانواده من با تصمیم من مخالفت نکردند. هرچند بعضی از آنان می‌خواستند که من بیشتر فکر کنم اما من تردیدی نداشتم.

ایاد تنها زنی نیست که با یک زندانی فلسطینی محکوم به حبس ابد ازدواج می‌کند. مونا کادان 45 ساله از شهر عربا در شمال کرانه باختری نخستین زن فلسطینی بود که یک زندانی فلسطینی با چنین حکم طولانی ازدواج کرد. او در سال 2000 با ابراهیم اکبریه از شهرالفهم که به 3 بار حبس ابد محکوم شده بود نامزد کرد و سرانجام در سال 2008 زمانی موفق به ازدواج با او شد که خودش به جرم ارتباط با جنبش جهاد اسلامی به زندان افتاد. اکنون 16 سال از زندگی مشترک این زوج فلسطینی می‌گذرد.

زنده بودن امید در دل مردم فلسطین

با وجودی که رژیم صهیونیستی سدهای زیادی پیش روی این ازدواج‌ها گذاشته و اجازه ملاقات به زن و شوهرهای فلسطینی نمی دهد و اکثر اوقات این زوج‌های فلسطینی تنها از طریق نامه‌ با همدیگر رابطه دارند، اما این مسئله سبب کاهش این ازدواج‌ها نشده است.

عیسی غراقه سرپرست کمیته امور زندانیان و زندانیان سابق فلسطینی در این باره می‌گوید: ازدواج زنان فلسطینی نشان می‌دهد که مردم فلسطین هنوز به آرمان فلسطین ایمان داشته و امید در آن‌ها زنده است.

به گفته کمیسیون امور زندانیان فلسطینی و زندانیان سابق، از زندانیان فلسطینی که به حبس ابد محکم شده‌اند، 42 تن از آنان تاکنون 20 سال اسارت کشیده‌اند و 16 تن نیز 25 سال در حبس بوده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha