شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست طلاب و اساتید مدارس علمیه شیراون

حوزه/ معاون فرهنگي تبلیغی حوزه علمیه خراسان، تلاش برای تقویت روحیه انقلابی گری در بین طلاب را یک اصل مهم در تداوم حرکت نظام اسلامی دانست و گفت: حوزه های علمیه باید برای تقویت روحیه انقلابی طلاب و تزریق آن به جامعه، برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فردوسی‌پور، در جمع طلاب و اساتید برادر و خواهر شهرستان شیروان، اظهار داشت: حوزه در نهادینه کردن هنجارهای دینی و ارزش های اخلاقی در سطح جامعه نقش ممتاز و بی بدیلی دارد.

وی همچنین با اشاره به رسالت و جایگاه ویژه حوزه های علمیه در سایر کشورها و جوامع، افزود: دشمنان  تلاش می کنند تا با منزوی کردن و غیر کارآمد جلوه دادن حوزه های علمیه، حرکت آنها را کند کنند.

معاون فرهنگي تبلیغی حوزه علمیه خراسان، تلاش برای تقویت روحیه انقلابی گری در بین طلاب را یک اصل مهم در تداوم حرکت نظام اسلامی دانست و گفت: حوزه های علمیه باید برای تقویت روحیه انقلابی طلاب و تزریق آن به جامعه، برنامه ریزی کنند.

وی، انس بیشتر طلاب جوان با مباحث فرهنگی و تهذیبی را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اگر به همه ابعاد شخصیتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره) توجه کنیم می بینیم که آنچه شخصیت امام را را از بقیه رهبران دینی متمایز می کند، بعد معنوی ایشان است، بنابراین طلاب جوان باید رسیدن به قله های موفقیت به فرموده مقام معظم رهبری تهذیب نفس را اساس کار طلبگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فردوسی پور خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه و طلاب جوان مورد وثوق و اعتماد مردم بوده و  باید با تجهیز خود به سلاح علم و همچنین دانش روز،  به سئوالات گسترده و شبهات نسل جوان جامعه  پاسخ دهند.

حجت الاسلام سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم (ره) و سرکار خانم همتی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء (س) شیروان نیز در ابتدای این مراسم گزارش مختصری از فعالیت فرهنگی این مدارس ارائه و سپس از فعالان فرهنگی مدرسه آیت الله حکیم (ره ) تجیل شد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha