یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 399599
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
اخلاق

حوزه/ اگر انسان سه چیز را در زندگی رعایت کرد هرگز پشیمان نمی شود و آن ترک عجله، مشورت نمودن با دیگران در امور و توکل به خدا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،٬ حجت الاسلام حسین مرتضوي پناه، امروز  در جمع طلاب و اساتيد مدرسه علميه فاطمه الزهراء(س) اصفهان گفت: ماه صفر ماه حزن و اندوه است و یکی از اعمال مستحبی در این ماه خواندن نماز اول ماه است که بسیار فضیلت دارد.

وی ضمن بیان حدیثی از امام علی(ع) پنج عامل که باعث پشیمانی در روز قیامت می شود را بیان کرد و افزود: غضب، عجله، مشورت نکردن، بدزبانی و قطع رحم باعث پشیمانی در روز قیامت می شود.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: بنابر روایت اگر انسان سه چیز را در زندگی رعایت کرد هرگز پشیمان نمی شود و آن ترک عجله، مشورت نمودن با دیگران در امور و توکل به خدا می باشد.

وی اضافه کرد: سه شخص هستند که اگر زیر خاک باشند برایشان بهتر است(در این دنیا نباشند) افراد بخیل، انسانی که مشورت نمی کند و افرادی که حاکم ظالم داشته باشند.

حجت الاسلام مرتضوی پناه خاطر نشان کرد: انسان عاقل کسی است که قبل از انجام کاری خوب فکر کند، بعد با دیگران مشورت نماید و در آخر به خدا توکل کند. بنابر روایتی از امام رضا(ع) هرکس هنگام خروج از خانه عبارت «بسم الله و بالله و توکل علی الله» را بر زبان بیاورد خدا هدایتش می کند و شیطان در این هنگام به ناله می افتد.

حجت الاسلام مرتضوی پناه در پایان گفت: هر که قطع رحم کند حتی در دنیا هم مورد عقاب قرار می گیرد و مرگ زودرس از جمله آثاری است که این شخص به آن سزاوار می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha