پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت الاسلام  سید ضیا الدین هاشمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان آوج با تاکید بر الگو گیری طلاب از سیره ائمه اطهار گفت: تحصیل و تهذیب دو بال موفقیت طلاب است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام  سید ضیا الدین هاشمی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت امام رضا (ع) به بهره گیری بیشتر با قرآن مجید و فرصت ها تاکید کرد و گفت: ائمه معصومین(ع) ما بیش از همه با این کتاب آسمانی انس داشته  واز لحظات و فرصتها به بهترین نحو استفاده می کردند که این روش زندگی ائمه معصومین (ع) باید اولویت طلاب حوزه علمیه باشد.

 امام جمعه شهرستان آوج با بیان این ‌که برکت قرآن به خاطر این است که این کتاب الهی از منشأ خدای متعال است، خاطرنشان کرد: وجود برکت در هر کاری باعث می‌شود آن کار به نتیجه مطلوب برسد و باید قرآن را محور همه کارها قرار دهیم تا به مبدأ و منشأ همه برکات، متصل شویم.

وی افزود: انس با قرآن بهترین هدیه به حافظان قرآن است و گاهی انسان با اینکه آیه ای را مکررا مرور کرد، ولی در لحظاتی که مشکلی در زندگی او ایجاد می شود به عنوان شاه کلید رفع مشکلات روحی و ذهنی به کمک او می آیند و قدرت ایمان و توکل را در او افزایش می دهد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: حفظ قرآن بسیار برای زندگی حافظ موثر است و البته زمانی این تاثیر بیشتر خواهد شد که انسان با تفسیر و مطالعات تفسیری نیزمانوس باشد، البته هر فردی به اندازه ظرفیت خود از قرآن حظ و بهره خواهد برد.

 وی ادامه داد: امروز  روحانیت و طلاب قرآن را باید  خوب بشناسند و عمل کنند، لذا روحانی و طلبه در صف مقدم قرار دارد.

مسئول مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به زندگی خوب، قدم به قدم با اهل بیت(ع) جلو برویم.

وی در پایان با اشاره به خودسازی بیشتر طلاب، بیان داشت:  با توجه به فرصت خوب تحصیلی که امروز در حوزه های علمیه به وجود آمده طلاب باید با جدیت و تلاش در زمینه تحصیل گام برداشته و تحصیل و تهذیب را توامان با هم رشد دهند تا بتوانند به فردی تاثیر گذار در جامعه تبدیل و رسالت طلبگی خود را به خوبی انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha