شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان بابیان اینکه قرآن و عترت وسیله نجات از گمراهی و ضلالت است، گفت: وجود گروه‌های تکفیری و داعش به علت جدا کردن قرآن و عترت است، گروه تکفیری داعش تنها به‌ظاهر قرآن تمسک کرده، اما از روح قرآن فاصله گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز درآیین افتتاحیه هفته قرآن و عترت در دفتر امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه هفته قرآن و عترت فرصتی مغتنم برای نهادینه کردن دستورات قرآنی در جامعه است، گفت: با تمسک به قرآن می توان سعادت دنیوی و اخروی را برای خود رقم زنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه قرآن نور مطلق است و در همه ابعاد مختلف زندگی برای انسان دستورات ویژه و نورانی دارد، تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان جهان اسلام، تمسک به آیات و روایات قرآنی است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز باید با نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه سبک زندگی اسلامی ایرانی را تبلیغ و نهادینه کرد، خاطر نشان ساخت: اصلاح فرهنگ زندگی در ابعاد مختلف با تمسک به قرآن محقق می شود و برای ترویج این سبک باید برنامه های قرآنی بصورت منسجم و هدفمند صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: اسلام بر پاک بودن، ایمان، اخلاص و تفکیک‌ناپذیری قرآن و عترت تأکید دارد، به‌طوری‌که پیامبر(ص) از روز نخست قرآن را در کنار عترت قرار می‌دهد.

وی با بیان این که حدیث ثقلین بالاترین و مهم‌ترین سفارش پیامبر(ص) بوده که تمسک قرآن و عترت است، تصریح کرد: قرآن بدون عترت کاغذ و مرکبی بیش نیست و عترت بدون قرآن نمی‌تواند مایه حیات باشد، چراکه عترت هدایت را از قرآن می‌گیرد و مفسر و مبین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه قرآن و عترت وسیله نجات از گمراهی و ضلالت است، گفت: وجود گروه‌های تکفیری و داعش به علت جدا کردن قرآن و عترت است، گروه تکفیری داعش تنها به‌ظاهر قرآن تمسک کرده اما از روح قرآن فاصله گرفته‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha