پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی میناپور دیالی- مدیر حوزه لرستان

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه پژوهش هویت حوزه است، خاطر نشان کرد: با انجام پژوهش و تحقیق پویایی علملی حوزه حفظ و ارتقاء می یابد و تحقق این مهم نیازمند همت حوزویان است.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرّم آباد با بیان اینکه پژوهش اندوخته ها و دانش طلاب را ثبت و ضبط و افزایش می دهد، گفت: اگر بخواهیم به ضرورت و جایگاه پژوهش در حوزه توجه خاصی داشته باشیم باید تالیفات و تحقیقات حوزوی را ساماندهی نماییم.

وی با اشاره به اینکه هدف غایی ورود به حوزه تبلیغ دین و ارزشهای الهی است تصریح کرد: توجه به نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در حوزه کمتر از تهذیب و تبلیغ نیست، لذا باید برای پیشبرد پژوهش های کاربردی در حوزه برنامه ریزی های منسجم و هدفمند صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر اینکه پژوهش هویت حوزه است، خاطر نشان کرد: با انجام پژوهش و تحقیق پویایی علملی حوزه حفظ و ارتقاء می یابد و تحقق این مهم نیازمند همت حوزویان است.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه پژوهش تجسم و تجلی حوزه است، گفت: تحقیق و پژوهش در حوزه باید به سمت کاربردی سوق داده شود.

 وی با بیان اینکه برای نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در حوزه نیاز است از همان ابتدا طلاب قلم تحقیق به دست بگیرند افزود:اگر طلاب از همان سال های اول ورود به حوزه با پژوهش و تحقیق مانوس شوند می توانند در آینده آثار ارزشمند پژوهشی و تحقیقاتی از خود داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه لرستان در پایان با بیان اینکه به منظور پیشبرد امور پژوهشی در حوزه برای طلاب مدارس علمیه استان یک چهارم نمره درسی برای پژوهش و تحقیق لحاظ شده است، تصریح کرد: با در نظر گرفتن این میزان نمره امید می رود طلاب به امر تحقیق و پژوهش بیشتر ترغیب شوند و حس رقابت پژوهشی در بین طلاب نهادینه شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha