پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تهذیب

حوزه /معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان گفت:بدون تهذیب یادگیری معارف دینی راهگشا نیست.

حجت الاسلام فضل الله پیر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرّم آباد با اشاره به اهمیت تهذیب و خودسازی اظهارداشت: همواره تزکیه مقدم بر تعلیم بوده و همین امر اهمیت والای تهذیب در بین علاقمندان به فراگیری علوم دینی را دو چندان می سازد.

وی با اشاره به اینکه تهذیب و اجرای برنامه های تهذیبی از همان ابتدای ورود به عرصه طلبگی باید مدنظر طلاب ،مربیان و اساتید حوزوی باشد تصریح کرد:طلاب علوم دینی به عنوان امانت های الهی در دست گردانندگان حوزه هستند و باید با نگاه ویژه ای در راستای تهذیب و خودسازی معنوی طلاب تلاش شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه برنامه های تهذیبی برای طلاب مدارس علمیه این استان منسجم و هدفمند اجرا می شود خاطر نشان کرد:در این برنامه ها تلاش می شود تا علاوه بر دعوت از اساتید بومی و غیر بومی اخلاق کارگاه های وظایف و رسالت های طلبگی نیز برای طلاب برگزار شود.

حجت الاسلام پیر محمدی برگزاری کارگاه های پیش از تلبس،برخورد اجتماعی طلاب و مبلغان با مردم و آداب تبلیغ در جمع را از جمله مهمترین کارگاه ها برای ارتقاء  تهذیب طلاب در عرصه اجتماعی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال با دعوت از اساتید و بزرگان حوزه طلاب از محضر این بزرگان بهره مندمی شوند، یادآور شد: تاکنون برای طلاب مدارس علمیه صادقیه و رضویه خرم آباد درس اخلاق بصورت فوق برنامه برگزار شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان در پایان گفت: قریب به ۸۰ نفر از طلاب استان لرستان در آستانه تلبس هستند که با تشکیل پرونده تلبس، انجام مراحل و همچنین موفقیت در کارگاههای پیش زمینه تلبس به زودی به لباس فاخر روحانیت ملبس خواهند شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha