جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه / امروز باید جایگاه امامت و ولایت و مرجعیت عامه شیعیان در میان مردم خوب تبیین شده و سستی در این امور دیده نشود، تا مردم راه سعادت دنیا و آخرت خود را با پیروی عملی از فرامین آن حضرات پیدا نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیت الله العظمی علوی گرگانی با صدور پیامی، توصیه هایی را به برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در پنجمین همایش کریمه اهل بیت(ع) ارائه فرمود.

متن کامل پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی به پنجمین همایش کریمه اهل بیت(ع) بدین شرح است؛

بسمه تعالی

قال الله تعالی« و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب»

در شآن و جایگاه حضرت معصومه علیها سلام چه می توان گفت که زبان از بیان آن قاصر است. بانویی که هر مقدار در ژرفای وجودی ایشان و معرفت و کمال آن بانو تحقیق شود عجز خود را از معرفت و شناخت مقام ایشان باید ابراز داشت.

بانویی که شفیعه روز جزا و نور چشم اهل بیت علیهم السلام و مایه آبروی شهر قم که خانه اهل بیت علیهم السلام است، می باشد.

خدا را شاکر هستیم که استان هرمزگان در این سال های اخیر به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد موفق به برگزاری همایش های مختلفی جهت آشنایی و بهتر شناختن بزرگان دین شده است.

هم اینک که این همایش به نام آن بانوی کریمه شده است و در این استان شهیدپرور در حال برگزاری است، چند توصیه به این همایش می نمایم.

حضرت معصومه سلام الله علیها که معروف به کریمه اهل بیت(ع) می باشند، باید الگوی جامعه بانوان باشند و لذا تمام سعی و تلاش خطبا و مداحان و مجریان و عموم دست اندرکاران و مسئولین استانی و مملکتی باید در تبیین مقام و فضیلت این بانو و بانوان شایسته الهی صرف شود تا شفاعت آنان نصیب ما شود.

 چاپ کتب مختلف و جزوات یا نرم افزارهای خوب و مناسب توسط مسئولین فرهنگی مملکتی و استانی و توزیع مناسب آن در میان دختران و مردم راهی برای عرض ارادت و ادای دین به ساحت آن بانو می باشد.

لازم است جایگاه امامت و ولایت و شهر مقدس قم و حوزه علمیه آن و مرجعیت عامه شیعیان در میان مردم خوب تبیین شده و سستی در این امور دیده نشود تا مردم راه سعادت دنیا و آخرت خود را با پیروی عملی از فرامین آن حضرات پیدا نمایند.

اینجانب از همه عزیزان شرکت کننده و دست اندرکاران برگزاری آن تشکر می کنم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha