پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 414424
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
اسماعیل هنیه

حوزه/ اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اجرای انتخابات داخلی در کرانه باختری بدون حضور نوار غزه را موجب اختلاف و چند دستگی حقیقی دانست که به سلسله تصمیم های اخیر همچون حقوق و نپذیرفتن تصمیمات بیروت که به شورای ملی متعلق است، افزوده می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اجرای انتخابات داخلی در کرانه باختری بدون حضور نوار غزه را موجب اختلاف و چند دستگی حقیقی دانست که به سلسله تصمیم های اخیر همچون حقوق و نپذیرفتن تصمیمات بیروت که به شورای ملی متعلق است، افزوده می شود.

هنیه در مراسم وزارت اوقاف غزه گفت: نوار غزه مورد تحریم های شدید قرار گرفته و اگر هدف از این اقدامات دستیابی به اعتماد رئیس جمهور آمریکا باشد، اقدام اشتباهی است.

وی افزود: کرامت و عزت ما در مقاومت است و کسانی که این اقدامات را انجام می دهند، هیچ سودی از دشمن نمی توانند ببرند. ما با تمام مسئولیت می گوییم، تلاش هایی که در جهت تسلیم غزه انجام می گیرد با شکست مواجه خواهد شد؛ چرا که غزه با مقاومت، جانفشانی، رهبران و شهدای خود در دل ملت فلسطینی، مسلمان، عربی و آزاده قرار دارد.

اسماعیل هنیه با تاکید بر اینکه دست حماس برای مشارکت سیاسی و مذاکره ملی برای ایجاد راهبرد ملی یکپارچه برای توافق بر برنامه ملی در جهت خروج از پرونده های بزرگ ملی، حمایت از قدس و مقابله با شهرک سازی بلند است، اشاره کرد: ما نمی خواهیم وارد جنگ های سیاسی و غیر آن با ملت خود شویم، اما خواستار این هستیم که به مشارکت سیاسی و گزینه های ملت احترام بگذارند.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: این جنبش در روزهای آینده قصد دارد دو گام مهم بردارد؛ یکی اعلام سند سیاسی جنبش که جلسه اعلام آن با ریاست خالد مشعل خواهد بود و این سند بین اصالت و پیشرفت جنبش های فعال و متأثر از واقعیت آن و بین تشکیلات فلسطین و عمق عربی و اسلامی آن ارتباط برقرار می کند و اصول و راهبردها که همان فلسطین، قدس، بازگشت و مقاومت است را تغییر نمی دهد.

هنیه با اشاره به اینکه این جنبش طی روز های آینده در ایستگاه آخر انتخابات ریاست این جنبش قرار خواهد، در خصوص اسرایی که در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند، بر ضرورت حمایت ملت فلسطین از آنان با حضور در خیابان ها تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha