شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اروجی

حوزه/ حجت الاسلام اروجی گفت: روحانیت درمانگر روح جامعه است و توجه متولیان امر به این مهم و اقدام به موقع همراه با برنامه ریزی درست و هوشمندانه در استفاده از طبیبان روح در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و درمان آن، بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی در نشستی با مدیرکل و معاونان اداره کل زندان های استان اصفهان، با بیان اینکه هدف از حبس افراد در زندان، اصلاح است، افزود: اگر فکر و بینش اصلاح شود، منش افراد نیز اصلاح خواهد شد و با رسیدن به این هدف حتی در موقعیتهایی که بستر گناه وجود داشته باشد، افراد به بیراهه نخواهند رفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه تخصص اصلی روحانیت، مباحث معنوی و فرامادی است، اظهار داشت: روحانیت درمانگر روح جامعه است و توجه متولیان امر به این مهم و اقدام به موقع همراه با برنامه ریزی درست و هوشمندانه در استفاده از طبیبان روح در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و درمان آن بسیار موثر خواهد بود.

وی، حضور خیّرین در زمینه های گوناگون به ویژه سلامت جسمی افراد را قابل تحسین بیان کرد و گفت: متأسفانه در بستر فعالیت های اجتماعی آن میزان که برای سلامت جسم جامعه هزینه می شود به مباحث معنوی و خوراک روح جامعه به دلیل ناملموس بودن آسیبهای ناشی از عدم توجه به آن، اهمیت داده نشده و هزینه نمی شود.

حجت الاسلام اروجی با اشاره به زمینه های تعامل و همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی و زندان های استان، افزود: بر اساس پژوهش های انجام شده، نقش روحانیون در کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه بسیار چشمگیر است و اداره کل تبلیغات اسلامی استان با اعزام 154 روحانی در قالب طرح استقرار به مناطق مختلف روستایی و شهری، ضمن برطرف نمودن نیازهای فرهنگی و اعتقادی، در بستر فعالیتهای اجتماعی و به ویژه کاهش آسیبها گامهای موثری برداشته است.

 اسدالله گرجی زاده، مدیرکل زندان های استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه در این مرکز بستر اصلاح و تربیت با حضور روحانیون مهیا است، بر تعامل و مشارکت دستگاههای فرهنگی در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha