شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمود عبد اللهی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: فضای مجازی یکی از موضوعات مهمی است که خواسته و یا ناخواسته دچار یکسری بی قید و بندی در ایران شده است و براساس بررسی هایی که در کمیسیون اجتماعی خبرگان رهبری داشتیم، دریافتیم اراده قوی برای کنترل و مراقبت از این فضا نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمحمود عبد اللهی، صبح امروز در جمع روحانیون و ائمه جماعات شهر اصفهان با اشاره به آیه 58 سوره مبارکه نساء«إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها وَإِذا حَكَمتُم بَينَ النّاسِ أَن تَحكُموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا يَعِظُكُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَميعًا بَصيرً» اظهار کرد: اصولا ما درصحبت های محاوره ای روزانه خود، برای برگرداندن مادیات از لفظ امانت استفاده می کنیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه از منظر قرآن امانت ابعاد گسترده تری به خود می گیرد، گفت:  از نظر قرآن کریم، امانت درحقیقت هر آن چیزی است که باید امن باشد و به معنای تعهد معنی می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: تعهد مصادیق زیادی دارد، از جمله بایدها و نبایدهای الهی جز تعهدات است، ولی از همه مهمتر  مسئله  امامت و ولایت است  که در مجمع البیان ذیل آیه 58 سوره مبارکه نساء به آن اشاره شده و طبق آن  امام ماموریت دارد که مقام ولایت و امامت را به اهلش واگذار کند.

وی ادامه داد: همه مسئولیت ها و مدیریت ها در نظام اسلامی به عنوان تعهدی برای مردم است که باید به اهلش واگذار کنند، خواه این مسئولیت ریاست جمهوری و یا کرسی شورای های اسلامی شهر باشد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: براساس فرمایش امام راحل، حفظ نظام اوجب واجبات است. رئیس قوه مجریه مهمترین رکن در حفظ این نظام محسوب می شود، بنابراین در انتخاب آن باید مراقب بود و اصلح را انتخاب کرد و به تعبیر قرآن باید اهلش را برگزید.

وی با اشاره به وضع نامناسب فرهنگی جامعه و ضرورت توجه رئیس جمهور آینده به این مهم، خاطرنشان کرد: فضای مجازی یکی از موضوعات مهمی است که خواسته و یا ناخواسته دچار یکسری بی قید و بندی در ایران شده است و براساس بررسی هایی که در کمیسیون اجتماعی خبرگان رهبری داشتیم، دریافتیم اراده قوی از سوی مسئولان برای کنترل و مراقبت از این فضا نیست.

وی با تاکید براینکه  اراده جدی برای مقابله با فسادهای فرهنگی در بستر فضای مجازی نیست، به امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو نیز اشاره کرد و گفت:  سند 2030 هویت دینی و ارزشی جامعه ایرانی را نشانه رفته است و جامعه مدرسین قم 6 ماه قبل نسبت به این سند خطرناک موضع گرفت و درباره  اهداف شوم  تنظییم شده دراین سند هشدارهای خود را در قالب چندین صفحه ارائه کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha