پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که در ماه مبارک رمضان به ویژه در سحرگاهان به استغفار می‌پردازند و شب زنده داری می‌کنند، شاهد آثار و برکات آن در زندگی خود خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی با حضور در برنامه صبح نو در سیمای مرکز قزوین ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به موضوع استغفار اشاره کرد و گفت:  استغفار دارای برکات و ثمرات بسیاری برای انسان است و سبب می‌شود تا در آلودگی های دنیایی غوطه ور نشود.

وی ادامه داد: ماه رمضان، ماه توبه و بازگشت به سوی خدای متعال است. حضرت علی (ع) می فرمود بر شما باد که در رمضان بسیار استغفار و دعا کنید و دعا سبب دفع بلاها  از شما می شود و بر اثر استغفار، گناهان شما محو خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده است که از درگاه خداوند تبارک و تعالی طلب مغفرت نمایید، اگر این کار را کردید خداوند از آسمان برکاتش را بر شما نازل خواهد کرد و نیروی شما را افزایش خواهد داد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین عنوان داشت: کسانی که در ماه مبارک رمضان به ویژه در سحرگاهان به استغفار می‌پردازند و شب زنده داری می‌کنند، شاهد آثار و برکات آن در زندگی خود خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: در فرهنگ و آموزه های اسلامی استغفار و توبه از اهمیت و جایگاه ممتازی بر خوردار است و برای آن آثار و برکات فراوانی در قرآن کریم ذکر شده است، بنابراین باید این فرصت ارزشمند را قدر دانست و گامی در جهت تقویت بنیه دینی و تهذیب نفس خویش برداشت.

وی اظهار داشت:  روزه داران به‌گونه‌ای اعمال این ماه را انجام دهند که به ‌واسطه روزه همه گناهان آنان آمرزیده شود و درآخر ماه مبارک از آمرزیده شدن گناهان اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha