جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردوی جهادی

حوزه/ جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، با بیان این که مشکلات در جامعه با کار جهادی حل شدنی است، گفت: اردوهای جهادی فرصت مناسبی برای خودسازی و ترویج سبک زندگی اسلامی است و نمونه بارز آتش به اختیار است.

حجت الاسلام علی اکبر پور در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: امروز دنیای کفر در عرصه فرهنگ مقابله با اسلام ناب، ولایت مداری، مقابله  با ارزش های اسلام و انقلاب را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی نوعی کار فرهنگی است و زمانی ارزش دارد که زیر نظر و لقای مقام معظم رهبری باشد، افزود: رهبری در سخنان خود کار تمیز فرهنگی را آتش به اختیار عنوان کردند و تبلور این کار در اردوهای جهادی نمایان است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، گفت: باید از فرصت اردوهای جهادی طلاب و دیگر اقشار برای اجرای یک کار خوب فرهنگی استفاده شود و در این اردوها اصل بر خودسازی و محرومیت زدایی و خدمت به خلق خدا است.

حجت الاسلام اکبرپور، خودسازی را فلسفه اصلی اردوهای جهادی عنوان کرد و افزود: این اردوها تبلور سبک زندگی اسلامی است، طلاب اعزامی باید با رفتار خود به صورت عملی در بین اعضای گروه و مردم روستا ترویج دهند.

وی با بیان این که امروز عرصه فعالیت ها تغییر کرده، اظهار داشت: عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در صدر فعالیت ها قرار دارد و مهم تر از همه این عرصه‌ها عرصه فرهنگی است، زیرا دشمن همچنان تلاشش در ترویج فرهنگی غربی به خصوص فرهنگ خانواده است.

کارشناس حوزه با اشاره به آموزش دوره های ترویج فرهنگ ازدواج آسان توسط طلاب و روحانیون، گفت: راز افزایش ازدواج و جلوگیری از طلاق در جامعه تنها استفاده از بستر سازنده اردوهای جهادی برای تبلیغ بین بسیجیان و روستائیان در زمینه مسائل خانوادگی به خصوص زناشویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف ارودهای جهادی رفع نابرابری های اقتصادی، اجتماعی در جامعه است که تنها با تزریق روحیه جهادی بین مناطق محروم حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha