شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محسن رضائی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بر حفظ فقه جواهری، آن را تحول آفرین خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرزند حوزه، ذخیره ای الهی برای امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر محسن رضائی در نشستی با مدیر و مسئولان حوزه علمیه خراسان، از سازماندهی جدیدی که توسط مقام معظم رهبری در این حوزه اتفاق افتاده قدردانی کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان فرزند حوزه، ذخیره ای الهی برای همه امور از جمله حوزه هاي علمیه و امت اسلامی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاکید امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بر حفظ فقه جواهری، یادآور شد: این امر به معنای نبود تحول نیست، بلکه به این معناست که تحول در حوزه های علمیه می بایست در راستای همان برنامه گذشته حوزه های علمیه باشد.

وی با اشاره به نکاتی که مقام معظم رهبری نسبت به حوزه هاي علمیه و به ویژه حوزه خراسان بیان فرموده اند، این نکته های کلیدی را گنج خوبی دانست که باید مورد توجه باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نکات بیان شده توسط مقام معظم رهبری، تجربه حکیمی می باشد که در مواجهه با مسائل روز بیان شده است.

رضائی یکی از نیازهای امروز را تبیین نگاه اجتماعی اسلام به جامعه عنوان و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی نسبت به دین با رویکرد سیاسی و نه تنها فردی بروز یافت و امروز به نگاه اجتماعی اسلام غیر از نگاه سیاسی به مسائل جامعه نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه باید بستر معرفتی اجتماعی که گام های اولیه آن توسط افرادی چون شهید مطهری برداشته شد، در کنار اسلام فردی و سیاسی ایجاد شود، توضیح داد: امروز می بایست به معرفت اجتماعی اسلام و ورود آن به سبک زندگی، نظام شهری، شهرسازی و... پرداخت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: امروز شهرهای فرهنگ سازی مانند ری محو شده اند و در حالی که نظام شهری با تمدن مرتبط است لذا بايد شهرسازی رویکرد درست و متفاوتي داشته باشد .
انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha