پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 422473
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
نخستین مسجد شهر بحری در پاکستان افتتاح شد

حوزه/ نخستین مسجد شهر بحری واقع در کراچی پاکستان روز گذشته افتتاح شد، این مسجد ظرفیت ۲۵۰۰ نمازگزار را داشته و ۲.۵ هکتار مساحت دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pakistantoday؛ دیروز نخستین مسجد در شهر بحری، واقع در کراچی پاکستان افتتاح شده و درهای این مسجد به روی ساکنان و بازدیدکنندگان باز شد.

در مراسم افتتاحیه این مجلس، ملک ریاض حسین، رئیس شهر بحری، میزبانی افتخاری مجلس را به عهده داشت و اعضای جامعه مدنی، ساکنان شهر بحری به همراه مدیران شهرداری در این مراسم حضور داشتند.

حسین در مراسم افتتاحیه گفت: ما اهمیت مساجد را فراموش نکرده‌ایم و به همین جهت نیز تصمیم گرفتیم مسجدی برپا کنیم که می‌تواند به یک مرکز فرهنگی، اجتماعی و آموزشی ارزشمند برای جامعه تبدیل شود.

 2.5 هکتار مساحت و ظرفیت 2 هزار و 500 نمازگزار

گفته می‌شود این مسجد بیش از 2.5 هکتار مساحت داشته، محوطه این مسجد ظرفیت 2 هزار و 500 نمازگزار  را دارد و یک مناره مرکزی بلند به ارتفاع 160 فوت دارد. گنبد این مسجد با قطر 35 فوت، به میزان  85 فوت از سطح زمین ارتفاع دارد. این مسجد دارای یک نمازخانه جداگانه برای بانوان به ظرفیت 250 نمازگزار می‌باشد.

وضوخانه این مسجد ساختاری هنری می‌باشد. طرح‌ها و تسهیلاتی نیز برای معلولان جسمی نیز قرار داده شده است.

این مسجد قرار بوده بزرگترین مسجد پاکستان و سومین مسجد بزرگ دنیا بوده و شامل مرکزی برای تحقیقات و کتابخانه‌ای اسلامی نیز می‌باشد.

پیش از این گفته شده بود که مسجد عاشق، سومین مسجد بزرگ جهان بعد از مسجدالحرام و مسجد نبوی، در شهر کراچی واقع در ایالت سند در پاکستان بنا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha