جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حوزه علمیه معمار

حوزه/ مدیر سابق مدرسه علمیه معمار باشی تهران گفت: خدمت در حوزه‌های علمیه نعمت بسیار بزرگی است که خداوند متعال به بعضی از افراد و علمای دین ارزانی داشته است، تا اسباب و شرایطی را فراهم کنند که عده ای از جوانان مومن تشویق و ترغیب شوند تا وقت و سرمایه عمر خود را در مسیر تفقه، اسلام شناسی وقف نموده و سپس به تبلیغ و تبیین معارف دین به مردم بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم افتتاحیه سال تحصلی 96-97 مدرسه علمیه معمار (از توابع حوزه علمیه مروی)، عصر امروز با حضور تولیت حوزه علمیه مروی حجت الاسلام والمسلمین تحریری، طلاب، اساتید و مدیریت مدرسه علمیه معمار  آغاز شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام محمد مطلبی، مدیر سابق مدرسه علمیه معمار، با اشاره به ضرورت کسب علم برای طلاب علوم دینی، اظهار داشت: تفقّه در دین و فهم عمیق دین، همان چیزی است که حضرت باقر(علیه‌السلام) به عنوان کمال و سعادت ابدی انسان در دنیا و آخرت معرفی می کنند.

وی ادامه داد: تفقه در دین و اسلام شناسی همان چیزی است که خداوند متعال در قرآن کریم به خاطر آن، نفر و کوچ کردن را در بعضی از مومنین و مسلمین که شرایط آن را داشته باشند لازم و ضروری به حساب می‌آورد.

استاد حوزه علمیه تهران افزود: بزرگترین رسالتی که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ برعهده داشتند، این بود که شرایط و فضا را طوری فراهم کنند که عده‌ای از مومنین به مکان هایی کوچ کنند که بتوانند به تفقه و تفهّم در دین بپردازند.

وی ادامه داد: خدمت در حوزه‌های علمیه نعمت بسیار بزرگی است که خداوند متعال به بعضی از افراد و علمای دین ارزانی داشته است، تا اسباب و شرایطی را فراهم کنند که عده ای از جوانان مومن تشویق و ترغیب شوند تا وقت و سرمایه عمر خود را در مسیر تفقه، اسلام شناسی وقف نموده و سپس به تبلیغ و تبیین معارف دین به مردم بپردازند.

مدیر سابق مدرسه علمیه معمار با تبریک انتصاب تولیت جدید مدرسه مروی، گفت: مدرسه علمیه مروی بنا به تعبیر امام خمینی(ره) فیضیه تهران می باشد و امیدواریم با تدابیر استاد فرزانه حضرت آیت الله تحریری حوزه علمیه مروی بتواند در ام القرای جهان اسلام نقش و رسالت بزرگ خود را ایفا کند.

وی با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام پاک نهاد به مدیریت جدید مدرسه علمیه معمار، اظهار داشت: ایشان از جمله اساتید برجسته حوزه علمیه می باشند که دارای سوابق طولانی در امر تدریس و تربیت طلاب هستند. و امیدوارم در جایگاه مدیریت حوزه موفق و موید باشند و هرگونه کمکی که نیاز باشد در خدمت مدیریت حوزه و طلاب گرامی خواهیم بود.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام پاک ‌نهاد مدیر مدرسه علمیه معمار، با اشاره به جایگاه ویژه حوزه علمیه مروی و توابع در نزد مردم، اظهار داشت: بزرگانی همچون علامه حسن زاده آملی، حضرت آیت‌الله جوادی آملی، علامه شعرانی، علامه محمدتقی جعفری و بسیاری دیگر از علما و عزیزان که ثمره حوزه علمیه مروی می‌باشند، وان شاءالله طلاب این مدرسه نیز ادامه دهندگان راه این بزرگان باشند.

وی ادامه داد: خداوند متعال را شاکرم که توفیق داد تا در این مسئولیت خطیر انجام وظیفه کنیم و از حضرت آیت‌الله تحریری به جهت اعتمادی که نسبت به بنده داشتند، سپاسگزارم. همچنین از زحمات گران سنگ مدیر سابق این حوزه حجت‌الاسلام مطلبی تقدیر و تشکر می‌کنیم. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha