سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسالام نظری

حوزه/ به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم در ۳۹۰ مسجد استان قزوین دارای امام جماعت، جشن های ولایت و امامت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام عباس نظری، امروز در جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، در خصوص  برنامه های ایام دهه ولایت و امامت اظهار کرد: اعزام مبلغ به مناطق مختلف، حضور روحانیون در روستاها و برگزاری جشن‌های امامت و ولایت در مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های دهه ولایت در استان قزوین است.

وی با اشاره به این که در طول سال به ویژه در دهه ولایت 56 روحانی در روستاهای استان حضور دارند و با عنوان روحانی مستقر در روستاها به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: در دهه ولایت با حضور روحانی جشن‌های ولایت و امامت، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و مسابقات فرهنگی در روستاهای استان قزوین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد:  به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم در 390 مسجد استان قزوین دارای امام جماعت، جشن های ولایت و امامت برگزار می‌شود و در این جشن ها برنامه‌های متعدد از جمله سخنرانی، مولودی‌خوانی و برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی اجرا می شود.

وی به برنامه های فرهنگی ستاد اربعین حسینی برای روحانیون در مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: امسال با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و مدیریت حوزه علمیه استان برنامه های فرهنگی و آموزشی در موکب های ایام اربعین حسینی خواهیم داشت. همچنین 3000 بروشور در قالب مسائل فرهنگی وهمچنین توزیع کتابهایی در رابطه با اربعین حسینی در حال آماده سازی بوده که امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین به برگزاری کلاسهای آموزشی برای ائمه جماعات مساجد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین 15 جلسه ، کلاسهای آموزشی برای ائمه جماعات اعزامی به مراسم اربعین حسینی تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha