یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم اهداء عبا به طلاب مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امروزه خوشبختانه بساط داعش برچیده شده است و همه عصبانیت های شاهزاده نادان سعودی از همین پیروزی های اخیر جبهه مقاومت است و به خوبی می توان گفت که اسرائیل در منطقه خود را در یک محاصره می بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در بازدید از مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) قم، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و همچنین تبریک به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت در منطقه، دوران امام حسن عسکری(ع) را دورانی مهم و اثرگذار دانست و گفت: با دقت در زندگی ائمه(ع) به این نکته پی می بریم که بعد از هر امام معصوم (ع)شاهد انشعابات و انحرافاتی در جامعه شیعی هستیم و این گونه نبوده است که با شهادت یک امام معصوم پیروان آن حضرت و شیعیان همگی بلافاصله از امام بعدی تبعیت کرده باشند، بلکه همواره و به دلایل گوناگون انشعاباتی در جامعه شیعی پیدا می شده است.

*جریان واقفیه یک انحرافی مهم و خطرناک در جامعه شیعی

وی افزود: یکی از جریانات مهم و انشعاباتی که در جامعه شیعی پیدا شد، جریان واقفیه بود که این جریان انحرافی با انگیزه های گوناگون  و بعضا مادی قائل به امامت امام رضا(ع) نبودند و معتقد شدند که امام غایب شده است، ولی خوشبختانه بساط آنان بعد از مدتی برچیده شد.

آیت الله اعرافی خاطر نشان ساخت: یکی از مسئولیت های خطیر و مهم امام رضا(ع) مقابله با جریان واقفیه بود و امامان بعد از ایشان نیز در کنار انجام همه وظایف امامت خود با این جریانات انحرافی مقابله می کرده اند و با تشکیل شبکه وکالت و تدابیر دیگر کم کم جامعه را برای پذیرش غیبت امام عصر(ع) آماده می کردند.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: گرچه مهدویت و بشارت ظهور از قبل و بارها توسط انبیا و اولیا و ائمه بیان شده بود، اما یکی از تدابیر مهم و اساسی امام حسن عسکری(ع) آماده کردن جامعه شیعی برای شرایط جدید جامعه اسلامی یعنی غیبت امام عصر(عج) بود.

*اهمیت نابودی داعش در منطقه

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در منطقه گفت:  شما تصور کنید، داعش بر کشورهای سوریه و عراق مسلط می شد، آن وقت چه سرنوشتی در انتظار ایران اسلامی و انقلاب قرار داشت، اما امروزه خوشبختانه بساط این فرقه برچیده شده است و همه عصبانیت های این شاهزاده نادان سعودی از همین پیروزی های اخیر جبهه مقاومت است و به خوبی می توان گفت که اسرائیل در منطقه خود را در یک محاصره می بیند.

*وظیفه سنگین و خطیر حوزه در عصر حاضر

آیت الله اعرافی  درادامه وظایف امروز حوزه و روحانیت را مهم و خطیر عنوان کرد و تاکید کرد:حوزه امروز با این پیچیدگی ها وظایف سنگینی برعهده دارد و در این راه مهم، تنها با عشق و دلدادگی به خدای متعال، ایمان به هدف و اخلاص و اراده می توان پیروز شد و مشکلات در سر راه جریان حق را برطرف کرد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha