جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انجمن علمای یمن

حوزه/انجمن علمای یمن با صدور بیانیه از حوادث اخیر صنعا، اختلافات و کشتار مردمی بی گناه ابراز تأسف و نگرانی کرد و ملت و مسئولان یمن را به وحدت،‌ برادری و همبستگی و گوش ندادن به صدای مغرضان دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» در پی ایجاد نا امنی داخلی در صنعا توسط شبه نظامیان وابسته به کنگره ملی یمن،‌انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای از حوادث اخیر صنعا، اختلافات و کشتار مردمی بی گناه ابراز تأسف و نگرانی کرد و ملت و مسئولان یمن را به وحدت،‌ برادری و همبستگی و گوش ندادن به صدای مغرضین دعوت کرد.

 انجمن علمای یمن حوادث و تحولات صنعا پایتخت این کشور را با نگرانی و ناراحتی شدید پیگیری کرده و می کند. حوادث دردناکی که موجب ترس، نگرانی عمومی و بر هم زدن امنیت و استقرار و تحقق اهداف دشمنان می شود از دید ما مخفی نیست.

این انجمن افزود: دشمنان علاوه بر این که وحشیانه به ملت یمن حمله می کنند، می خواهند وحدت ملی را از بین ببرند و منتظر  همچنین روزی هستند.

در این بیانیه آمده: مشخص است که آن ها گروه، حزب و قشر خاصّی را هدف قرار ندادند، بلکه تمامی ملت یمن را هدف قرار داده اند. ما نهایت تأسف و نگرانی مان را در مورد قربانیان که در جشن میلاد نبی اکرم (ص) جانشان را از دست دادند، اعلام می کنیم.

انجمن علمای یمن افزود: ما خواستار آتش بس و پیروی از منطق، عقل و حکمت و عمل به این آیه قرآن هستیم: : ﴿وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُون﴾

همچنین از علما، مشایخ، شخصیت های سیاسی و نظامی می خواهیم که برای کنترل و آرامش اوضاع و کاهش آشوب و نگرانی اقدام کنند و برای وحدت و اجتماع اطراف و شنیدن دیدگاه های یکدیگر و بررسی مشکلات با گفتگو تلاش کنند.

انجمن علما همچنین خواستار تلاش برای برقراری امنیت، استقرار و گرفتن فرصت از دست دشمنان یمن که امنیت و صلح را برای آن نمی خواهند، شد.

علمای یمن در بیانیه خود از شورای اعلای سیاسی یمن خواسته که به وظیفه خود عمل و برای حفظ امنیت و استقرار کشور تلاش کنند.

همچنین در این بیانیه اشاره شده: ما دعوت های تحریک آمیز از سوی برخی از نیرو های مردمی علیه برخی دیگر را محکوم می کنیم و می گوییم: این ها جانفشانی های بزرگ ملت یمن در راه رسیدن به آزادی، عزت و کرامت را فراموش کردند.

علمای یمن اینان را به عبرت گیری از حوادث جنگ اول علیه صعده و پیامد های آن تا امروز دعوت کرد و خواستار وحدت و متوقف ساختن جنگ داخلی شد.

علمای یمن در پایان تمامی ملت یمن را به همبستگی، همکاری، برادری و وحدت و گوش نسپردن به صدای مغرضین و فتنه گران دعوت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha