پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی - نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی

حوزه/ نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث پرداخت حقوق‌ها در کشور فاصله خیلی زیاد است که باید تلاش شود این فاصله از بین رفته و مسیر همسان سازی صورت بگیرد، چرا که در حکومت اسلامی معنا ندارد که بین حقوق‌ها ۱۰۰درصد فاصله باشد.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: در بحث پرداخت حقوق‌ها در کشور فاصله خیلی زیاد است که باید تلاش شود این فاصله  از بین رفته و مسیر همسان سازی صورت بگیرد، چرا که در حکومت اسلامی معنا ندارد که بین حقوق‌ها 100درصد فاصله باشد که این کار ، اگر از حقوق نمایندگان مجلس آغاز شود، الگوی مناسبی برای دیگر ارگان ها و سازمان ها خواهد بود.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق های نجومی تاکید کرد: اختلاف حقوق های پرداختی در سطح جامعه باعث پدید آمدن حقوق نجومی می شود که حق قشر ضعیف جامعه را پایمال می کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ همانند هواست، افزود: اگر جامعه ای اسلامی بخواهد به سمت حکومت اسلامی قدم بردارد، باید از نظر بلوغ فکری که وابسته به فرهنگ فردی و اجتماعی است، به بلوغ اسلامی برسد.

حجت الاسلام عبادی، شروع زمینه بلوغ اسلامی در جامعه را از طریق حوزه های علمیه، مساجد،‌ هیئت ها و مکان های فرهنگی اسلامی دانست و افزود:‌ پژوهش در جامعه و شناخت توانمندیها و آسیب های فرهنگی و اجتماعی باید در حوزه ها شکل بگیرد تا با تبین و تفسیر آیات الهی و روایات برای رسیدن به بلوغ اسلامی اقدام شود.

وی به بودجه کم فرهنگی در چندسال اخیر اشاره کرد و افزود:‌ رئیس جمهور به تازگی بودجه سال ۹۷ را تقدیم مجلس کرده است و ان شاءالله در زمینه فرهنگی با کمک مجلس تحول خوبی صورت بگیرد.

وی با اشاره به نقش مبلغین مرزی در امنیت کشور تاکید کرد:‌ خراسان جنوبی با وجود ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، امن ترین مرز را دارد، که این بخاطر فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه می باشد، که توسط مبلغین در جامعه گسترش یافته است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha