سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
درس اخلاق آیت الله جلال گنبدی در مدرسه آیت اله دامغانی

حوزه/ استاد اخلاق حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت حقیقت جویی، گفت: انسان به واسطه تفکر می تواند به معرفت الهی برسد و از حقایق عالم آگاه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله جلال گنبدی، ظهر امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) شهر همدان با اشاره به آیه «ایّاکَ نَعْبُدُ وَ ایّاکَ نَسْتَعین» گفت: انسان بنده خداوند متعال است و در همه زمان ها باید تنها از او یاری بجوید.

وی ادامه داد: انسان با معرفت نسبت به خداوند متعال به مرحله ای می رسد که ضرر های گناه را می بیند و هیچ انسانی چیز خبیث را تناول نمی کند، انسان با معرفت نیز گناه انجام نمی دهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت حقیقت جویی، خاطرنشان کرد: انسان به واسطه تفکر می تواند به معرفت الهی برسد و از حقایق عالم آگاه شود. مرحوم ملا احمد نراقی در معراج السعاده می فرماید پدرم با معرفت الهی به نقطه ای رسده بود که به معارف آسمانی دست پیدا کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: طلاب جوان بدانند باید به دنبال علم اخلاق بروند و برای متخلق شدن به اخلاق الهی هیچ گاه دیر نیست، به ویژه برای طلاب که در اول راه علم الهی هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه همدان در پایان گفت: انسان با کسب معرفت الله به مقام های بالا خواهد رسید؛ ما باید انحراف ها را کنار بزنیم و با کسب معرفت، به مقام الهی علمای ربانی برسیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha